اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

درآمد 58 میلیون دلاری تاجیکستان از صادرات برق

تاجیکستان در 7 ماه سال جاری میلادی 58 میلیون دلار برق صادر کرده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 24.8 درصد بیشتر است.

درآمد 58 میلیون دلاری تاجیکستان از صادرات برق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حجم برق تولید شده در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی در تاجیکستان در مجموع 12 میلیارد و 239 میلیون کیلووات ساعت برق برآورد شده و در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در نیروگاه‌های برق آبی تاجیکستان در این مدت 11.338 میلیارد کیلووات ساعت، نیروگاه‌های حرارتی 900.2 میلیون کیلووات ساعت و در نیروگاه‌های برق آبی کوچک 10.3 میلیون کیلووات ساعت برق تولید شده است.

حجم کلی صادرات برق از تاجیکستان به کشورهای ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان در 7 ماه نخست سال جاری میلادی 58 میلیون دلار را تشکیل داده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 24.8 درصد بیشتر است.

باید گفت که تاجیکستان قصد دارد در سال 2019 میلادی صادرات برق خود به افغانستان و ازبکستان را تا 3.2 میلیارد کیلووات ساعت برق افزایش دهد و به هر کدام از این کشورها 1.6 میلیارد کیلووات ساعت برق صادر کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول