اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بالا بودن سطح مسابقات رشته ووشو در بخش ساندا، در بخش تالو سطح مسابقات قابل قبول نبود

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات ووشو در بخش ساندا گفت: اما با توجه به تغییر قوانین فدراسیون به دلیل تازه‌کار بودن ووشوکاران در بخش تالو سطح مسابقات قابل قبول نبود.

بالا بودن سطح مسابقات رشته ووشو در بخش ساندا، در بخش تالو سطح مسابقات قابل قبول نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی علی‌نژاد عصر امروز در حاشیه اختتامیه مسابقات المپیاد برتر رشته ووشو که به میزبانی زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: زنجان میزبانی خوبی در مسابقات المپیاد برتر رشته ووشو داشته است.

رئیس فدراسیون ووشو اضافه کرد: استان زنجان تجربه خوبی در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح مسابقات رشته ووشو در بخش ساندا بیان کرد: اما با توجه به تغییر قوانین فدراسیون ووشو و اینکه در بخش تالو اختلاف سنی از یک سال به دو سال افزایش داشته و بسیاری از قهرمانان در رده سنی نوجوانان قرار نداشتند و حذف شدند.

علی‌نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع و به دلیل تازه‌کار بودن ووشوکاران در بخش تالو سطح مسابقات قابل قبول نبوده ولی مسابقات این بخش که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، سطح بهتری خواهد داشت.

رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه در جذب ورزشکار خانم مشکلی نداریم، گفت: شاید مربی حرفه‌ای رشته ووشو در کشور کم باشد، اما مربیان همگانی و آماتور این رشته کم نیست.

وی با بیان اینکه مربیان خانم رشته ووشو زیاد نیستند، تصریح کرد: با این حال در حال تربیت نیروها و مربیان با سطح بالا هستیم تا تعداد مربیان حرفه‌ای این رشته زیاد شود.

علی‌نژاد با بیان اینکه هیأت‌های ووشو در استان‌ها معمولا تعامل خوبی با آموزش و پرورش دارند، بیان کرد: براساس همین تعاملات تلاش می‌شود به روش‌ها و شاخص‌های علمی استعدادیابی انجام شده و بسیاری از حاضران در مسابقات از بستر مدارس استعدادیابی شدند.

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد مشکل بهره‌مندی ورزشکاران و قهرمانان ورزشی از معافیت سربازی عنوان کرد: وزارت ورزش پیگیر موضوع بوده و این یک قانون است و از اختیارات بنده و وزارتخانه خارج است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های ارزیابی هیأت‌های ورزشی تعداد بیمه‌شدگان هر استان است، گفت: در همین راستا استان‌ها در تلاش برای فعال کردن هیأت‌های شهرستانی به عنوان موضوع مورد تاکید فدراسیون هستند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول