اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم تاجیکستان برای جذب 465 میلیون دلار وام و کمک بلاعوض

تاجیکستان در سال 2020 میلادی قصد دارد بیش از 4.5 میلیارد سامانی (حدود 465 میلیون دلار) به شکل وام و کمک بلاعوض دریافت کند.

عزم تاجیکستان برای جذب 465 میلیون دلار وام و کمک بلاعوض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات تاجیکستان از امکان دریافت مبلغ حدود نیم میلیون دلاری به شکل وام و کمک بلاعوض خبر دادند که در مقایسه با سال سال جاری به حجم 29 میلیون دلار بیش تر می باشد.

بنابر این گزارش، در سال 2021 میلادی حجم وام و کمک های بلاعوض به تاجیکستان بیش از 5.4 میلیارد دلار معادل حدود 558 میلیون دلار و در سال 2022 بیش از 6.1 میلیارد دلار معادل 630 میلیون دلار برنامه ریزی شده است.

در بودجه سال جاری میلادی تاجیکستان حجم  وام و کمک های بلاعوض تقریبا 4.3 میلیارد سامانی معادل 444 میلیون دلار پیش بینی شده است.

در سال 2018 میلادی دولت تاجیکستان بدون کمک خارجی موفق شد برنامه پیش بینی شده در زمینه جمع آوری درامد را انجام دهند و در نتیجه 7.5 میلیون دلار بیش تر از حجم پیش بینی شده به بودجه این کشور مبلغ وارد شد.

بنابر پیش بینی های دولت تاجیکستان حجم بدهی خارجی این کشور در سال 2019 میلادی بالغ بر 3 میلیارد و 108 میلیون دلار خواهد شد.

طی سه سال آینده رشد بدهی خارجی تاجیکستان به حجم 714 میلیون دلار پیش بینی شده است.

بنابر انتظارات دولت تاجیکستان در پایان سال 2020 میلادی بدهی خارجی تاجیکستان 3 میلیارد و 327 میلیون دلار و در پایان سال 2021 میلادی 3 میلیارد و 441 میلیون دلار را تشکیل خواهد داد.

بر اساس گزارش وزارت دارایی تاجیکستان حجم کلی بدهی خارجی تاجیکستان در پایان نیمه دوم سال جاری میلادی حدود 2.9 میلیارد دلار را تشکیل داده است.

طبق گزارش بانک جهانی، 54.1 در صد از حجم کلی بدهی خارجی تاجیکستان با «اکسیم بانک» چین، 7 در صد انجمن بین المللی توسعه، 11.8 در صد صندوق توسعه آسیای و 5.8 در صد دیگر بانک توسعه اسلامی مرتبط است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول