اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درس عاشورا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر دشمن را باید از امام حسین (ع) الگو گرفت، گفت: دشمن آب را بر سپاه حسین (ع) بست تا امام حسین (ع) را تسلیم کند اما حضرت تا لحظه شهادت مقاومت کرد.

درس عاشورا مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است

به گزارش  خبرگزاری فارس از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: خداوند به ما قدرت تفکر داده تا نسبت به جهان خلقت اندیشه کنیم و در مسیر بندگی خداوند قرار بگیریم.

وی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افزود: عزاداری حسینی برای روشن‌کردن دل‌ها است و امیدوارم عزاداری‌های مردم در این ایام مورد قبول خداوند باشد.

امام جمعه گرگان به خطبه امام حسین (ع) در شب عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: در شب عاشورا از هر طرف مشکل و مصیبت برای امام حسین (ع) ایجاد شده بود اما دل این امام همام بسیار آرام بود و بهترین ستایش‌ها را به درگاه الهی داشت و فرمودند چه خوشی یا ناخوشی در زندگی حسین (ع) باشد باز هم ثناگوی درگاه الهی هستم.

نورمفیدی با بیان اینکه باید از خطبه امام حسین (ع) در شب عاشورا درس بگیریم، تصریح کرد: نمی‌شود در ایام محرم و عزداری‌ها نام حسین ذکر لب ما باشد اما سیره و منش حسینی در قاموس انسان وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، بیان کرد: مردم باید از امام حسین (ع) نور و روشنایی بگیرند و این مهم تنها به معنای گریه بر امام حسین (ع) نیست و در گرفتاری‌های زندگی باید سوار بر کشتی نجات امام حسین (ع) شد و بررسی کنیم که امام حسین (ع) چه می‌کرد که در برابر مشکلات این قدر آرام بودند.

وی با اشاره به بسته شدن آب در روز هفتم در صحرای کربلا گفت: این اقدام دشمن به معنای تحریم، محاصره اقتصادی و در فشار قرار دادن امام حسین (ع) و یارانش بود تا آنها را تسلیم کنند؛ همین کاری که امروز آمریکا با ایران انجام می‌دهد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن آب را بست تا داد امام حسین (ع) را دربیاورند و یا حضرت را تسلیم کنند، تصریح کرد: هیچ کسی در دنیا آب را تحریم نمی‌کند اما یاران ابن‌زیاد آب را به روی امام حسین (ع) و یارانش بستند، امام حسین (ع) هرگز در برابر تحریم دشمن تسلیم نشد و در برابر این کار دشمن دست روی دست نگذاشت و تمام تلاش خود را برای شکستن تحریم دشمن به کار گرفت.

نورمفیدی با اشاره به اینکه امروز آمریکا به این نتیجه رسید با انصارالله یمن مذاکره کند،  گفت: جوانان مسلمان یمنی در برابر فشار عربستان سعودی، امارات و ... ایستادگی کردند و در حالی که دشمن تصور می کرد در عرض چند روز یمن را نابود می کند ناکام مانده است تا جایی که کاخ سفید درصدد مذاکره با انصارالله یمن است.

وی تأکید کرد: امروز دیگر عربستان سعودی و امارات در برابر فشارهای انصارالله یمن کاری نمی‌توانند انجام دهند و آمریکا تنها می‌خواهد آل سعود را نجات دهد.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر دشمن را باید از امام حسین (ع) الگو گرفت، اذعان کرد: دشمن آب را بر سپاه حسین (ع) بست تا امام حسین (ع) را تسلیم کند اما حضرت تا لحظه شهادت مقاومت کرد.

*تنها عزاداری، گریه و سینه‌زنی بر امام حسین (ع) کافی نیست

نورمفیدی با بیان اینکه صرف عزاداری، گریه و سینه‌زنی بر امام حسین (ع) کافی نیست و عزاداران حسینی باید از امام حسین (ع) درس بگیرند، ابراز کرد: دسته‌های سینه‌زنی باید به مجموعه‌ای تبدیل شوند که پیام عاشورا را به مردم منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شاعران باید عظمت‌، مقاومت‌، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) را در اشعار خود بیاورند، تأکید کرد: شاعری که برای دسته‌های سینه‌زنی طوری شعر بگوید که در قالب آن پیام عاشورا را منتقل کند اهل بهشت است، شعری که شاعران برای امام حسین (ع) می‌سرایند نباید حاوی ذلت باشد.

امام جمعه گرگان جریان امام حسین (ع) را جریانی زنده و به‌روز دانست و  تأکید کرد: همانطور که امام راحل فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است اما تحقق این مهم شرط‌هایی نیز به همراه دارد، شعرا باید به سراغ شعرهایی بروند که امام حسین (ع) را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول