اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین و آلمان بر حل مسالمت‌آمیز ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ تأکید کردند

صدر اعظم آلمان و نخست‌وزیر چین بر لزوم حل مشکل معترضان هنگ‌کنگی به صورت مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

چین و آلمان بر حل مسالمت‌آمیز ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ تأکید کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در سفر به چین گفت با «لی کچیانگ» نخست‌وزیر چین درخصوص مسائل هنگ‌کنگ صحبت کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل روز جمعه پس از ورود به پکن در کنفرانس خبری مشترکی با کچیانگ بر لزوم حل مسالمت‌آمیز نا‌آرامی‌های هنگ‌کنگ تأکید کرد.

مرکل گفت: «[بر این نکته] تأکید کردم که حقوق و آزادی‌های شهروندان هنگ‌کنگی باید تضمین شود».

کچیانگ نیز اعلام کرد پکن از تلاش دولت هنگ‌کنگ برای خاتمه دادن به ناآرامی‌های این منطقه خودمختار حمایت می‌کند.

کچیانگ بالاترین مقام چینی است که در طول چند ماهی که از شروع اعتراضات هنگ‌کنگ می‌گذرد در این باره اظهار نظر کرده است.

نخست‌وزیر چین گفت: «دولت چین به طور پیوسته از [سیستم] یک کشور و دو نظام و حکومت مردم هنگ‌کنگ بر مردم هنگ‌کنگ محافظت می‌کند».

مرکل در این دیدار رسمی نیز همانند چند دیدار قبلی، زمان پخش سرود ملی کشورش روی صندلی نشست. این اقدام او بار دیگر احتمال بیمار بودنش را افزایش می‌دهد. 

روز سه‌شنبه نیز سخنگوی هنگ‌کنگ گفت، دولت مرکزی چین به طور کامل از دولت و «کری لام» رهبر هنگ‌ کنگ حمایت می‌کند تا از تمام راه‌های قانونی برای پایان دادن به اعتراضات خشونت‌آمیز استفاده کنند (بیشتر بخوانید).

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. 

علیرغم به تعلیق درآمدن لایحه استرداد مجرمین، معترضان خشن هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد آمریکا نیز در آن نقش دارد، ادامه دادند و خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتری شدند.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول