اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صعود قاطعانه بهمنیار به فینال کاراته وان توکیو ۲۰۱۹

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان با پنج پیروزی پیاپی به دیدار پایانی رقابت‌های لیگ جهانی کاراته توکیو ۲۰۱۹ راه یافت‌.

صعود قاطعانه بهمنیار به فینال کاراته وان توکیو ۲۰۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، پنجمین مرحله لیگ برتر کاراته وان با حضور ۶۴۹ کاراته کا از ۷۹ کشور به میزبانی توکیو آغاز شده و سارا بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم به روی تاتامی رفت.

کاراته‌کای گیلانی در نخستین گام در شاخه سوم مسابقات به مصاف جلنا پنهار از کرواسی رفت، رقیب کروات صاحب نشان طلای نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۵ بوده و مقام قهرمانی کاراته وان سالزبورگ ۲۰۱۸ را یدک می‌کشد.

بهمنیار با برتری قاطعانه سه بر صفر مقابل پنهار به مرحله دوم لیگ جهانی توکیو راه یافت، وی در مرحله دوم به مصاف مادوری پوانسن از مالزی رفت، رقیب مالزیایی دارنده نشان نقره امیدهای آسیا ۲۰۱۹ و برنز امیدهای آسیا ۲۰۱۸ است.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان با برتری هشت بر صفر مقابل پوانسن به مرحله سوم کاراته وان توکیو صعود کرد، وی با این پیروزی، قدرت خود را به رخ رقبای این وزن کشانده و نشان داد ناکامی‌های سال ۲۰۱۹ را به دست فراموشی سپرده است.

بهمنیار در دور سوم به مصاف آیاکا تادانو از کشور ژاپن رفت، رقیب قدر شرق آسیایی دو نشان طلای کاراته وان‌های مونترال کانادا ۲۰۱۹ و سالزبورگ اتریش ۲۰۱۹ را در کارنامه ورزشی خود دارد، دو مقام قهرمانی کاراته آسیا در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵، مقام قهرمانی کاراته وان های اوکیناوا ۲۰۱۵، سالزبورگ ۲۰۱۶ و روتردام ۲۰۱۸ بخشی از کارنامه پرافتخار تادانو است.

کاراته‌کای گیلانی در دیداری نزدیک و نفس‌گیر با نتیجه چهار بر سه مقابل رقیب ژاپنی به برتری دست‌یافت و به دور چهارم رقابت‌ها صعود کرد، وی در دور چهار به مصاف باخرینیسو باباروا از ازبکستان رفت.

رقیب ازبک دارنده نشان طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ بوده و برای رسیدن به دور چهارم رقابت‌ها مقابل آنا از دومنیکن و جسیکا از برزیل به برتری دست‌یافت.

دیدار بهمنیار مقابل باباروا با تساوی دو بر دو در وقت‌های قانونی به اتمام رسیده و کاراته‌کای گیلانی با برتری در قانون سنشو به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت.

بهمنیار برای صعود به دیدار فینال به مصاف پینگ کو تسوئی از چین تایپه رفت، رقیب شرق آسیایی نشان برنز امیدهای جهان ۲۰۱۵ را در کارنامه ورزشی خود دارد، نشان‌ برنز کاراته وان‌های اوکیناوان ۲۰۱۴، پاریس ۲۰۱۵ و دوبی ۲۰۱۸ بخشی از افتخارات تسوئی است.

ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان در دیداری یک‌طرفه با نتیجه پنج بر صفر مقابل تسوئی به برتری دست‌یافته و نشان نقره خود را قطعی کرد، بهمنیار برای کسب نشان طلا روز یکشنبه به مصاف الکساندرا ریچی از فرانسه می‌رود.

ریچی سابقه قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را در کارنامه ورزشی خود دارد، نشان نقره کاراته وان‌های پاریس ۲۰۱۸ و شانگهای ۲۰۱۹، نشان برنز کاراته وان رباط ۲۰۱۸ و نشان طلای کاراته وان روتردام ۲۰۱۷ بخشی از کارنامه پرافتخار ورزشکار فرانسوی است.

به گزارش فارس، روز نخست کاراته وان توکیو در اوزان ۶۰-، ۶۷- و ۷۵- کیلوگرم مردان و اوزان ۵۰- و ۵۵- کیلوگرم بانوان و کاتای انفرادی بانوان آغاز شد، دیدار فینال این رقابت‌ها روز یکشنبه هفدهم شهریورماه برگزار می‌شود و سارا بهمنیار برای کسب نشان طلای وزن منفی ۵۰ کیلوگرم به مصاف الکساندرا ریچی از فرانسه می‌رود.

هدایت تیم ملی کاراته بانوان کشورمان را عهده ستاره موسوی سرمربی گیلانی بر عهده دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول