اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری «دوره خبرنگاری» با همکاری خبرگزاری فارس و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد

دوره مقدماتی خبرنگاری و سواد رسانه‌ای با همکاری خبرگزاری فارس و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد. این دوره با حضور بیش از 45 نفر از دانشجویان و علاقه مندان به خبرنگاری طی سه روز برگزار گردید.

برگزاری «دوره خبرنگاری» با همکاری خبرگزاری فارس و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دوره مقدماتی خبرنگاری و آموزش سواد رسانه‌ای با همکاری خبرگزاری فارس و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار گردید.

«خبرنویسی»، «سوژه یابی و گزارش نویسی»، «سایبرژونالیسم»، «مدیریت رسانه و خبرنگاری بحران»، «جریان شناسی سیاسی رسانه‌ها» و «مطالبه‌گری و رسانه تراز انقلاب اسلامی» سرفصل‌های این دوره فشرده آموزشی بود.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه آموزش صحیح خبرنگاری و روزنامه نگاری می‌تواند نقش بسیار مهمی در فعالیت صحیح و درست رسانه‌ای داشته باشد، حضور در این دوره‌ها را ضروری دانست.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در فضای مجازی با آن مواجه هستیم، ترکیب اخبار صحیح و غلط، راست و دروغ است که نشان دهنده آن است نه تنها دانشجویان، بلکه عموم مردم باید با مقدمات کار رسانه آشنا شوند.

 

رضا آقایی با بیان اینکه استقبال از این دوره بسیار زیاد بود، بیان داشت: برگزاری این دوره با استقبال چشمگیر عموم دانشجویان، مردم و فعالین رسانه‌ای استان کرمانشاه مواجه شد و در کمتر از دو روز سه برابر ظرفیت مد نظر ما برای شرکت در دوره ثبت نام کردند، اما با توجه به اینکه تمایل داشتیم این دوره مختص دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه باشد در فرایند ثبت نام اولویت را به این عزیزان دادیم.

مدیر خبرگزاری فارس کرمانشاه هم با بیان اینکه آشنایی با مبانی و تکنیک‌های رسانه یکی از ضروریات فعالیت در فضای مجازی است، اظهار کرد: با توجه به تقابل جدی که در فضای مجازی شاهد آن هستیم، برگزاری دوره‌های این چنینی می‌تواند کمک خوبی به فعالین رسانه‌ای کند.

وی افزود: ما در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای هستیم؛ دشمن از تمام توان خود برای تخریب داشته‌های فرهنگی و مذهبی ما استفاده می‌کند و ما نمی توانیم بدون آشنایی با مفاهیم، روش‌ها و اقدامات رسانه‌ای به تقابل با آن‌ها بپردازیم.

لازم به ذکر است، در این دوره بیش از 45 تن از دانشجویان و علاقه‌مندان به خبرنگاری و روزنامه نگاری حضور پیدا کردند و طی سه روز مباحث مربوط به فعالیت رسانه‌‌ای را فرا گرفتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول