اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران از راه‌اندازی دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی کشور خبر داد.

دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

فاطمه پورفاطمی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه چهار سال پیش مقرر شده بود که دفتر رصد آسیب‌های اجتماعی در استانداری مازندران آغاز به کار کند ولی اجرایی نشد و هر اداره و نهاد، آمار‌های آسیب‌های اجتماعی خود را در اختیار دارند، گفت: دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی کشور راه‌اندازی می‌شود و حدود 5 هزار پرسش‌نامه در استان توزیع شد که پس از جمع‎آوری آن، تحلیل کمّی و کیفی می‌شود و به‌روز‌رسانی آن هم مورد نظر است و در آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مازندران به اجرای طرح «ماد» در مازندران اشاره کرد و افزود: طرح «ماد» مخفف «مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان» و ویژه دانش‌آموزان مقطع هشتم است و از سال 1375 و در طول سال تحصیلی انجام می‌شود و امسال قرار است تا تعداد شرکت‌کنندگان در طرح تا دو برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از تابستان امسال و برای اولین بار طرح «مانا» که مخفف «مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران» است در استان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: طرح «مانا» در مقطع سنی۱۳ تا ۱۸ سال است با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد و مصون‌سازی دانش‌آموزان و استفاده از طرح‌های آنان در موضوع‌های اجتماعی مورد نظر است.

پور‌فاطمی با بیان اینکه طرح «مانا» از طرح‌هایی است که نیاز است از طرح به برنامه تبدیل شود و از طرح‌های ماندگاری است که به زندگی و رفع مشکلات دانش‌آموزان کمک می‌کند، گفت: تابستان امسال طرح «مانا» با حضور ۵۰ تیم و مشارکت ۲ هزار نفر اجرایی شد.

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول