اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

العربی الجدید: در حملات ائتلاف آمریکا به سوریه بیش از 3 هزار غیر نظامی کشته شده‌اند

یک روزنامه نزدیک به قطر در پنجمین سالگرد آغاز حملات ائتلاف آمریکا در سوریه گزارش داد که این حملات تا مارس سال جاری، موجب کشته شدن بیش از سه هزار غیر نظامی شده است.

العربی الجدید: در حملات ائتلاف آمریکا به سوریه بیش از 3 هزار غیر نظامی کشته شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا پنج سال پیش به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، بمباران غیر نظامیان را در سوریه  آغاز کرد.

روزنامه «العربی الجدید» -نزدیک به قطر- گزارش داد که تشکیل این ائتلاف در سپتامبر 2014، به بهانه مبارزه با دعش صورت گرفت و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا در دهم سپتامبر همان سال، دستور نخستین حملات در سوریه را صادر کرد.

پس از حملات آمریکا، شرکای این کشور در ائتلاف موسوم به ضد داعش، که شامل برخی کشورهای عربی و غربی بود، حملات خود را در سوریه آغاز کردند.

این کشورهای در آموزش تروریست‌های موسوم به «معارضان میانه‌رو سوری» نیز دست داشتند، ولی برخی از کشورهای همپیمان واشنگتن، فقط به عملیات‌های شناسایی، آموزشی، حمایت لجستیکی و رسانه‌ای بسنده کردند.

به گزارش العربی الجدید، مانند عراق، «جنگ علیه داعش، هزینه‌ای برای غیر نظامیانی بود که دستکم سه هزار نفر از آنان، طی سال‌های گذشته، کشته شدند».

این روزنامه به نقل از نهاد موسوم به «شبکه حقوق بشر سوریه» گزارش داد که از زمان آغاز حملات ائتلاف آمریکا در سوریه تا مارس سال 2019، سه هزار و 35 غیر نظامی سوری جان خود را از دست دادند.

از این تعداد کشته شده، ۹۲۴ نفر کودک و ۶۵۶ نفر زن هستند.

درباره اهداف این ائتلاف، «عبدالرحیم خلیفه» نویسنده سوری تأکید کرد که «ائتلاف به بهانه نابودی تروریسم، زیر ساخت‌های مناطق هدف داده شده را به صورت تقریبا کامل نابود و ساکنان آن را آواره کرد».

خلیفه به العربی الجدید گفت که ائتلاف آمریکا «بدون رعایت ارزشهای انسانی و حقوق بین‌الملل، صدها [غیر نظامی] و بلکه هزاران نفر از آنان را به قتل رساند».

وی همچنین اظهار داشت که هدف از مداخلات ائتلاف آمریکا در سوریه، تحقق اهداف و برنامه‌های این کشور بود؛ زیرا این منطقه، محور درگیری بین طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

این نویسنده سوری در پایان خاطر نشان کرد که یقینا نیروهای ائتلاف آمریکا، «هیچ توجهی به وضعیت غیر نظامیان نداشتند و [این مسئله]، اثرات مادی، روحی و سیاسی بر جای گذاشت که به آسانی از حافظه آنان پاک نخواهد شد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول