اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دفاع مقدس حماسه‌ای از بصیرت و ولایتمداری ملت ایران است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اردکان ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: دفاع مقدس حماسه‌ای بی‌بدیل از بصیرت و ولایتمداری فرزندان ملت ایران اسلامی است.

دفاع مقدس حماسه‌ای از بصیرت و ولایتمداری ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سرهنگ حسین هاتفی، پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: هشت دفاع مقدس با نقش‌آفرینی جوانان و نوجوانان کشور و با بصیرت، ولایتمداری و شعور سیاسی که این جوانان داشتند رقم خورد.

وی افزود: دفاع مقدس یک حادثه و معجزه الهی بود که باعث استقلال و عزت مردم و کشور ما و موجب پیشرفت و شکوفایی میهن عزیز ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، نظامی و اقتدار ما در جهان شد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن با وحدت نیروهای مردمی و نیروهای مسلح توانستیم جایگاه خوبی را در سطح منطقه و جهان به دست بیاوریم، گفت: امروز با بصیرت و همگرایی اقوام، ادیان، مذاهب و اقشار مختلف جامعه در مقابل استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه ایستاده‌ایم.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و همه باید درراه حفظ و نشر این ارزش‌ها تلاش کنیم. هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ای بی‌بدیل از نقش‌آفرینی‌های فرزندان ملت غیور و خداجوی ایران اسلامی است که با بصیرت الهی، شعور سیاسی و پیروی از ولایت‌فقیه حاصل شد.

هاتفی گفت: در برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید تبیین نقش ولایت‌فقیه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تبیین قدرت دفاعی نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، نقش بصیرت، مقاومت، وحدت اقشار مختلف جامعه در مقابله با استکبار، نهادینه‌سازی روحیه ولایتمداری، انقلابی گری، ایثار و شهادت، نقش همبستگی ملی و روحیه وفاق و همدلی در پویایی جامعه و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم افزود: باید با نهادینه‌سازی روحیه ولایتمداری و ایثار رزمندگان اسلام، تأثیر آن را در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان که از فرهنگ عاشورایی و انقلابی سرچشمه می‌گیرد برای همگان تبیین شود.

این مقام مسؤول ضمن بیان عناوین روزشمار هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار محوری ما پیروزیم اجرا می‌شود.

فضاسازی شهر، رژه موتوری نیروهای مسلح در سطح شهر، برگزاری آیین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های معرفتی در مدارس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، همایش پیاده‌روی خانوادگی، گردهمایی رزمندگان شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعان حرم، برگزاری یادواره شهدا و برپایی میز خدمت ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان اردکان است.

گفتنی است که در این نشست هر یک از حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول