اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنان ولی‌عهد ابوظبی در سالروز حمله «صافر» در یمن

ولی‌عهد ابوظبی در سالروز کشته شدن نزدیک به پنجاه نظامی این کشور در شرق یمن، ضمن تأکید بر روابط کشورش با عربستان سعودی، اعلام کرد که این حادثه سبب افزایش عزم امارات شده است.

سخنان ولی‌عهد ابوظبی در سالروز حمله «صافر» در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارت ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در سالروز حمله «صافر» در شرق یمن در خصوص این حمله و روابط کشورش با عربستان سعودی صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بن زاید آل نهیان که در مراسم افتتاح «گلزار شهدای گارد ریاستی» در اردوگاه «محوی» سخنرانی می‌کرد، جنگ نیروهای کشورش در یمن را «دلاوری و فداکاری» توصیف و کشته شدگانش را «شهید» قلمداد کرد.


افتتاح «گلزار شهدای گارد ریاستی» امارات؛ کشته‌های امارات در یمن

 

حادثه صافر، حمله موشکی ارتش یمن به مواضع ائتلاف سعودی در استان مأرب در شرق یمن به اردوگاه تیپ ۱۰۷ پیاده در منطقه صافر در تاریخ چهارم سپتامبر ۲۰۱۵ بود که بر اثر آن حداقل ۴۵ نیروی اماراتی، ۱۰ نیروی سعودی، پنج نیروی بحرینی و ۳۲ نیروی یمنی کشته شدند که بسیاری از این افراد افسران و نظامیان عالی‌رتبه سعودی و اماراتی بودند. 


ورود اجساد کشته‌های حمله صافر به امارات

 

بن زاید درباره این حمله گفت: «حادثه صافر در مأرب سبب شد تا امارات خون‌های گرانبهای پاک و جان‌های مطهری را تقدیم کند. ما قدرتمندتر و با مصمم‌تر از آن روز خارج شدیم و شکر خدا با عزم قوی و اراده‌ای سخت‌تر آن را پشت سر گذاشتیم».

ولی‌عهد ابوظبی، کشورش و عربستان را در یک سنگر خواند و گفت: «امارات و عربستان در مقابله با چالش‌های پیرامون، در یک سنگرند... هدفی که ما [ریاض و ابوظبی] را گرد هم می‌آورد، امنیت سعودی و امارات، ثبات منطقه و سرنوشت و آینده‌مان است».  


محمد بن زاید و نظامیان پایگاه محوِی

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول