اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«بی‌تفاوتی» به قیمت جان امام تمام می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: بی‌تفاوتی آثار جبران‌ناپذیری را برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت و در چنین شرایطی است که امام (ع)، مبارزه با چنین حکومتی را حتی به قیمت شهادت خود جایز می‌داند و با تمام هستی خود به میدان می‌آید.

«بی‌تفاوتی» به قیمت جان امام تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد صبح امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی پیرامون اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حضرت علی (ع) در حدیثی فضیلت امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ‌تر و ارزشمندتر از تمام اعمال صالح و جهاد در راه خدا دانسته‌ و امام باقر (ع) نیز در حدیثی علت برتری آن را این‌گونه توصیف نمودند «به واسطه احیای امر به معروف و نهی از منکر است که دیگر واجبات الهی احیا می‌شود».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مظلومانه امام حسین (ع) بر لزوم شناخت فلسفه قیام خونین آن حضرت اشاره کرد و گفت: علت قیام اباعبدالله را می‌توان در وصیت‌نامه حضرت به برادرشان محمد بن حنفیه یافت، ایشان در این وصیت‌نامه فرمودند «من تنها برای اصلاح امت جدم قیام کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم».

عبداللهی‌نژاد افزود: حال این سؤال مطرح می‌شود که کدام معروف ترک شده و کدام منکرِ احیا شده، اوضاع را به جایی می‌رساند که امام حاضر است برای مبارزه با آن از تمام هستی خود بگذرد؟ پاسخ این سؤال را در بخش دیگری از سخنان حضرت باید دنبال کرد، آنجا که فرمود « باید فاتحه اسلام را خواند و با اسلام خداحافظی کرد آنگاه که والی مسلمانان کسی همچون یزید باشد».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: گاه یک شخص در جامعه به انجام منکر می‌پردازد ولی مرتبه خطرناک‌تر این است که شخصی دیگران را نیز به انجام منکر تشویق نماید و آنچه خطرناک‌تر از همه این‌هاست حکومتی است که بر اساس باطل بنا شده و بستر انجام منکر را در جامعه برای همه اقشار فراهم می‌سازد.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی سکوت و بی‌تفاوتی آثار جبران‌ناپذیری را برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت و در چنین شرایطی است که امام (ع)، مبارزه با چنین حکومتی را حتی به قیمت شهادت خود و یارانشان و اسارت خانواده بزرگوارشان جایز می‌داند و با تمام هستی خود به میدان می‌آیند.

عبداللهی‌نژاد در ادامه با اشاره به مراحل چهارگانه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اولین مرحله، انکار قلبی است یعنی انسان با مشاهده انجام گناه در جامعه باید ناراضی باشد و این نارضایتی امری درونی است.

وی دومین مرحله انجام این واجب بزرگ الهی را اقدام به گفتار و نوشتار قلمداد کرد و گفت: در صورت امکان باید نسبت به اعراض گفتاری در مقابل انجام گناه اقدام نمود و در شرایطی که امکان گفتار وجود ندارد می‌توان اعتراض خود نسبت به آن گناه را از طریق نوشتن اعلام نمود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: به طور مثال چنانچه انسان به انجام یک منکر در یک برنامه تلویزیونی برخورد کرد از آنجا که امکان گفت‌وگو در خصوص آن با مجریان آن برنامه وجود ندارد می‌تواند از طریق یک پیامک که معمولاً به صورت زیرنویس در برنامه‌ها اعلام می‌شود نسبت به تذکر در مورد آن منکر اقدام نماید که قطعاً مؤثر خواهد بود؛چهارمین مرحله  اقدام عملی و تنها در اختیار متصدیان این امر که شامل دستگاه قضاست می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان گفت: با توجه به مطالب اشاره شده می‌توان دریافت بزرگ‌ترین معروف، حفظ حکومت اسلامی است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از آن پیشرو بوده و با نثار جان خود همواره از آن دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/63064/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول