اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض فلسطینی‌ها: نتانیاهو با سفر به الخلیل نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد

طرف‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند، سفر تحریک‌آمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به الخلیل و بازدید از مسجد ابراهیمی که برای کسب رأی انجام می‌شود واقعیت این شهر را تغییر نخواهد داد.

اعتراض فلسطینی‌ها: نتانیاهو با سفر به الخلیل نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در ادامه تبلیغات انتخاباتی خود و تلاش برای کسب آرای شهرک‌نشینان صهیونیست امروز (چهارشنبه) به الخلیل و مسجد ابراهیمی برود (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین الیوم»، در همین ارتباط بخش قدیمی شهر «الخلیل» بویژه اطراف مسجد ابراهیمی شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

واکنش‌ها و اعتراض‌ها

«خالد دودین» معاون استاندار الخلیل اعلام کرد، این اقدام نتانیاهو چیزی جز تلاش وی برای کسب آرای شهرک‌نشنیان در انتخابات پیش رو نیست... نخست‌وزیر رژیم اشغالگر با سفر به الخلیل واقعیت تاریخی و دینی این شهر را تغییر نخواهد داد.  

 وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نیز درباره تبعات خطرناک این اقدام نتانیاهو هشدار داد و گفت، آنچه اکنون در الخلیل در جریان است سفر «آرییل شارون» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به قدس در سال 2000 را تداعی می‌کند که منجر به بروز انتفاضه الاقصی شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحریک‌ آمیز خواند و گفت، این اقدامات در چارچوب توطئه‌های احزاب راستگرای اسرائیلی برای کسب آرا و یهودی کردن بخش قدیمی الخلیل صورت می‌گیرد.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش فلسطینی حماس گفت، نتانیاهوی شکست‌خورده تلاش دارد با این اقدام نمایشی چهره خود را بهبود بخشد. وی افزود، افزایش تعرض به مقدسات نتیجه رفتارهای منطقه‌ای برخی طرف‌ها و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر است.

«احمد المدلل» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین گفت: نتانیاهو پس از ضرباتی که از مقاومت خورده حالا تلاش می‌کند چهره خود را با این اقدامات بهبود بخشد. وی افزود: نتانیاهو نتوانست مقاومت را تضعیف کند و آنچه مقاومت در جنوب لبنان انجام داد ضربه ای قدرتمند به وی بود.

«الجبهه الدمقراطیه» (جبهه دموکراتیک) فلسطین اعلام کرد، این اقدام نتانیاهو نیازمند گام‌های عملی تشکیلات خودگردان برای لغو شناسایی «اسرائیل» و توقف هماهنگی امنیتی است. این جنبش فلسطینی افزود، سفر نتانیاهو در چارچوب «معامله قرن» صورت می‌گیرد.

«لجان المقاومة» فلسطین (کمیته‌های مقاومت) هم تصریح کرد، سفر نتانیاهو در چارجوب کمپین تبلیغاتی وی اما به حساب حق فلسطینی‌ها صورت می گیرد.

«بدران جابر» از اعضای «الجبهه الشعبیه» فلسطین (جبهه مردمی) از آمادگی مردم الخلیل برای تظاهرات در اعتراض به سفر نتانیاهو خبر داد.

«عکرمه صبری» رئیس هیأت عالی اسلامی در قدس نیز اعلام کرد، هر احتمالی برای سفر نتانیاهو به الخلیل از جمله انتفاضه جدید وارد است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول