اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

دولت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بی‌توجه است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم حقوق بازنشستگان همسان شود که متأسفانه دو سال از این مهم گذشته اما از برنامه عقب هستیم و هیچ کاری در این رابطه انجام نشده است.

دولت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بی‌توجه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، ضمن گلایه از بوروکراسی اداری موجود در سطح کشور و خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: متأسفانه گاهی سختی اداری در ادارات استان خراسان‌جنوبی از خیلی استان‌های کشور بیشتر و همین امر فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری را سخت کرده است.

وی بیان داشت: مسؤول ایجاد فضای کسب و کار مناسب وزیر اقتصاد است که چند مرتبه وزیر اقتصاد در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر و مورد بازخواست قرار گرفته تا فضای کسب و کار بهتری را ایجاد کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سیستم اداری نه گفتن به ارباب رجوع راحت شده، اضافه کرد: قانون را نگاه می‌کنیم ببینیم چطور می‌شود از تبصره‌های قانون جهت حل نشدن مشکل مردم استفاده کرد در حالی که باید این نگاه اصلاح و نگاهمان به قانون به گونه‌ای باشد که چطور می‌شود کار مردم را انجام داد.

عبادی با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، مطرح کرد: در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم حقوق بازنشستگان همسان شود و حداکثر 10 درصد تفاوت داشته باشد که متأسفانه دو سال از این مهم گذشته اما از برنامه عقب هستیم و هیچ کاری در این رابطه انجام نشده است.

انتقاد از عدم توجه دولت‌ها به مصوبات مجلس

وی با انتقاد از عدم توجه دولت‌ها به مصوبات مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: متأسفانه در حدود 70 درصد مصوبات مجلس، آئین‌نامه اجرایی توسط دولت تهیه نشده و همواره شاهد بی‌اعتنایی دولت‌ها به مصوبات مجلس بوده و هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای مسؤولان کشوری به استان خراسان‌جنوبی گفت: طی چند ماه اخیر شاهد حضور وزرا و مقامات مهمی به استان بودیم که از جمله این مقامات می‌توان به سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی اشاره کرد.

عبادی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز فعالیتش تاکنون 300 میلیارد تومان در استان هزینه کرده که بخش عمده این تعهدات محقق شده، بیان داشت: تاکنون پروژه‌هایی اجرا شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام در سطح استان منجر به ایجاد 13 هزار شغل شده است.

جهش خراسان‌جنوبی با اجرای پروژه‌های ستاد فرمان امام

وی با با بیان اینکه در نتیجه سفر مخبر به استان برای آینده استان خراسان‌جنوبی 500 میلیارد تومان تفاهم‌نامه جدید به امضاء رسیده، مطرح کرد: احداث 32 مدرسه، مشارکت در ساخت 14 واحد بهداشتی، آبرسانی به 32 روستا، احداث 700 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن و تبدیل خراسان‌جنوبی به هاب منطقه‌ای شتر از جمله دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعهدات سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در استان خراسان‌جنوبی منجر به ایجاد 30 هزار شغل جدید در منطقه خواهد شد، مطرح کرد: سابقه رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به‌گونه‌ای است که وقتی قولی می‌دهد به بخش عمده آن عمل می‌کند.

پیگیری طرح توسعه کویرتایر توسط وزیر صمت

عبادی از پیگیری طرح توسعه کویرتایر توسط وزیر صمت خبر داد و افزود: همچنین در سفر وزیر نیرو به استان مبالغ زیادی برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافت که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

وی در خصوص مشکل روستائیان در زمینه تأمین زمین برای ساخت منازل مسکونی، اعلام کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به در اختیار گذاشتن زمین به روستائیان است و کسانی که مشکلی در این راستا دارند می‌توانند با ارسال نامه به دفتر بنده مشکلات را در میان بگذارند تا جهت رفع مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول