اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رونمایی از نخستین تراشه نسل پنجم سامسونگ

سامسونگ از نخستین تراشه نسل پنجم خود برای استفاده در شبکه‌های جدید مخابراتی رونمایی کرد که هم مجهز به مودم نسل پنجم بوده و هم پردازنده‌ای کامل است.

رونمایی از نخستین تراشه نسل پنجم سامسونگ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت سامسونگ از نخستین تراشه نسل پنجم خود برای استفاده در شبکه های جدید مخابراتی به نام Exynos 980 رونمایی کرد که هم مجهز به مودم نسل پنجم بوده و هم پردازنده ای کامل است.

این تراشه از انتقال داده با سرعت 2.55 گیگابیت در ثانیه در شبکه های نسل پنجم پشتیبانی می کند، این سرعت در شبکه های نسل چهارم به یک گیگابیت در ثانیه کاهش می یابد. سرعت مذکور در شبکه های نسل پنجم در ارتباط دو طرفه بیش از  3.55گیگابیت در ثانیه است.

تراشه یاد شده مبتنی بر معماری 8 نانومتری و هشت هسته ای است. از مجموع هسته های یادشده دو هسته از نوع Cortex-A77 و شش هسته از نوع Cortex-A55 هستند. پردازنده گرافیکی تراشه مذکور هم از نوع Mali G76 است.

تراشه نسل پنجم سامسونگ مجهز به یک واحد پردازش عصبی نیز هست که مجهز به هوش مصنوعی بوده و قادر به حفاظت از اطلاعات خصوصی، فیلتر کردن محتوا و مدیریت هوشمند برخی ابزار مانند دوربین ها و غیره است. قیمت نهایی و زمان عرضه عمومی این تراشه هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول