اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تاراج شهرت برند انار شهرضا

در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی شهرضا عنوان شد که زحمت تولید و دردسرهای توزیع انار از یک طرف و از سوی دیگر انار شهرهای دیگر را به اسم انار شهرضا به فروش می‌رسانند و وجه شهر را از بین می‌برند.

تاراج شهرت برند انار شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، آرزو قوامی عصر امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی با اشاره به چالش‌های معرفی شده در حوزه حقوق شهروندی از سوی ادارات شهرستان شهرضا اظهار داشت: بازنگری در صدور پروانه‌کسب یکی از چالش‌های حقوق شهروندی است که سبب رشد بی‌رویه واحدهای صنفی در شهرضا و رکود در بازار شده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی فرمانداری شهرضا با اشاره به وجود چایخانه‌ای در کنار آموزشکده دختران شهرضا افزود: در کنار یک مرکز علمی وجود یک چایخانه با رفت و آمد بسیار، صورت خوبی ندارد.

وی با اشاره به کمبود بودجه اداره بهزیستی شهرضا گفت: وام‌های خوداشتغالی به دلیل مشکلات زیاد جامعه تحت پوشش بهزیستی در جای دیگری به غیر از خوداشتغالی هزینه می‌شود.

قوامی با اشاره به عدم آشنایی مؤدیان مالیاتی با قوانین مالیاتی بیان کرد: شناخت دقیق قوانین مالیاتی از جمله قوانین مالیات‌های مستقیم و قوانین مالیات بر ارزش افزوده، معافیت‌های مالیاتی، درآمدهای مشمول مالیات، نحوه پرداخت مالیات و آشنایی کامل با اصلاحات جدید قوانین مالیات‌های مستقیم، دانشی است که به افراد و مدیران مالی شرکت‌ها کمک می‌کند تا با رعایت قوانین و مقررات مالیاتی از پرداخت‌های نادرست مالیات جلوگیری کنند.

مسؤول دفتر امور اجتماعی فرمانداری شهرضا با اشاره به این‌که دفاتر املاک در راستای حفظ حریم شهر و جلوگیری از حاشیه‌نشینی باید بافت فرسوده شهر را احیا کنند، تصریح کرد: اداره ثبت اسناد و املاک شهرضا از شهروندان درخواست دارد تا صاحبان ملک زنده هستند، اسناد مشاع و عادی را به اسناد تک برگی تبدیل کنند.

آغاز پذیره‌نویسی شرکت تعاونی انارکاران شهرضا

جعفر نادری، معاون جهاد کشاورزی شهرضا نیز در ادامه جلسه با اشاره به آفت کرم گلوگاه انار اظهار داشت: فعالیت بزرگی در راستای مبارزه با کرم گلوگاه انار به صورت پایلوت در شهرضا با 9 روش و 13 تیمار در حال انجام است که امسال سال سوم آن است.

وی با بیان این‌که امسال آخرین سال تحقیق بر روی مبارزه با کرم گلوگاه انار در شهرضا است، افزود: سال آینده می‌توانیم از این 3 روش پیشنهادی، یک روش را برای کاهش کرم گلوگاه انار معرفی کنیم.

معاون جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به این‌که وظیفه جهاد کشاورزی تولید است، اضافه کرد: شرکت تعاونی انارکاران شهرضا مؤسس آن مشخص شده است و در حال پذیره‌نویسی است و از انارکاران شهرضا درخواست داریم در این شرکت تعاونی ثبت‌نام کنند تا مشکلات موجود بر سر راه انار شهرضا حل شود.

نادری با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت در شهرضا با اشاره به یک دهه خشکسالی بیان کرد: امسال اعتبار قابل ملاحظه‌ای مربوط به تمدید وام‌های خسارت دیده بخش کشاورزی توانستیم، جذب کنیم و وام کشاورزان تمدید شد.

معاون جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل در بخش کشاورزی شهرضا گفت: در این راستا شهرستان شهرضا جزو شهرستان‌های پیشرو بود و اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای ساخت کانال و مرمت قنوات جذب شد.

سردرگمی مردم شهرضا برای درخواست مجوز گازرسانی

رسول قرائتی، رئیس اداره گاز شهرضا نیز در این جلسه با اشاره به سردرگمی این اداره برای گازرسانی به خانه‌هایی که در حریم شهر و خارج از محدوده قانونی قرار گرفته‌اند، گفت: افراد برای شبکه گازرسانی سردرگم هستند، شبکه گاز از وسط کوچه گذشته است، اما مجوز صادر نمی‌شود.

مهدی صالح‌پور در ادامه این جلسه در زمینه اعطای مجوز برای شبکه گازرسانی عنوان کرد: کسانی که خارج از محدوده هستند به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شدند، عده‌ای از شهروندان شاکی هستند که اگر خارج از محدوده است، چرا کوچه آسفالت شده و شهرداری امکانات داده است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا ادامه داد: سال گذشته مصوبه‌ای صادر شد که افرادی که هنوز کمیسیون ماده 100 نرفته‌اند، دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به ارائه انشعابات به آن‌ها اقدام کنند که در اواسط سال از سوی مراجع قضایی این مصوبه متوقف شد و باید در این مورد رایزنی و در مدیریت شهری تصمیمی گرفته شود.

توزیع نامناسب انار شهرضا در فصل برداشت

وی با اشاره به توزیع نامناسب انار شهرضا در فصل برداشت آن بیان کرد: زحمت تولید و دردسرهای توزیع انار از یک طرف و از طرف دیگر انار شهرهای دیگر را به اسم انار شهرضا به فروش می‌رسانند و وجهه شهر را از بین می‌برند.

صالح‌پور با بیان این‌که تا چه زمانی شهرضا نباید یک مرکز توزیع انار داشته باشد و شاهد نصب داربست فلزی باشیم، خاطرنشان کرد: باید یک فکر اساسی برای توزیع انار و بسته‌بندی آن شود.

رعایت حقوق شهروندی، پیش شرط تحقق جامعه ایده‌آل

محمدحسین داراب، معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرضا در ادامه جلسه با بیان این‌که شروع حقوق شهروندی از خداوند است، گفت: حقوق شهروندی زائیده تفکر انسان‌های والا است، کسانی که برای انسانیت ارزش قائل هستند.

وی با تأکید بر این‌که آگاهی‌بخشی شرط اول رعایت حقوق شهروندی است، افزود: ارتقای فرهنگ عمومی، رعایت قانون را به دنبال خود دارد و زمانی که قانون اجرا شد، مطالبه‌گری انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرضا با تأکید بر حفظ کرامت انسانی در ادارات شهرستان شهرضا بیان کرد: کارمندان ادارات شهرستان باید در راستای تکریم ارباب رجوع تلاش کنند، باید انتقادپذیر و اصلاح‌گر باشیم.

داراب با بیان این‌که فضای مجازی هدف‌دار ما را از اصل‌مان دور می‌کند، تصریح کرد: مردم باید به درجه‌ای از ارتقای فرهنگی برسند که بدانند اعمال قانون در راستای رفاه زندگی است.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرضا با بیان این‌که در تمام شئون زندگی حقوق شهروندی وجود دارد، ادامه داد: حفظ حرمت انسان‌ها و حقوق شهروندی لازم است، در این راستا نگاه به اصلاح ساختارها در حوزه اداری که تسهیل‌گر در ارائه خدمات به مردم است، یک ضرورت است.

وی با بیان این‌که به ستاد صیانت استان اصفهان باید پیشنهاد داد که قوانین باید از نظر ادبیات اصلاح شود، خاطرنشان کرد: تمرد از قانون ضد حقوق شهروندی است، اگر خدمات به قانون‌گریزها برسانیم، بی‌قانونی رواج پیدا می‌کند.

انتهای پیام/63101/هـ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول