اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور رییس‌جمهور افغانستان: «خلیلزاد» متن توافقنامه آمریکا با طالبان را به «غنی» تحویل نداد

در حالی که انتظار می‌رفت خلیلزاد مرد شماره یک مذاکره‌کننده آمریکایی‌ها با طالبان در دوحه، پس از سفر خود به کابل متن توافق نامه را در اختیار رهبران افغانستان قرار دهد، اما تنها به نشان دادن آن به اشرف غنی اکتفا کرد.

مشاور رییس‌جمهور افغانستان: «خلیلزاد» متن توافقنامه آمریکا با طالبان را به «غنی» تحویل نداد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز دو‌شنبه با «اشرف غنی» رییس‌جمهور و «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وحید عمر،‌ مشاور مطبوعاتی اشرف غنی در حساب توئیتری خود نوشت که بحث‌ها با زلمی خلیل‌زاد ادامه خواهند یافت.

ریاست اجراییه افغانستان نیز پس از این دیدار، اعلام کرد که «عبدالله عبدالله» با «زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در افغانستان به طور جداگانه در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، خلیل‌زاد، رییس اجراییه افغانستان را از جزییات گفت‌وگوهای صلح در قطر در جریان گذاشته و از تامین صلح سراسری و پایدار اطمینان داده است.

همچنین قرار است خلیل‌زاد در جریان سفرش به کابل، با تمام احزاب سیاسی این کشور گفت‌وگو کند.

این در حالی است که «وحید عمر» دقایقی پس از انتشار توئیت اول خود، در توئیتی دیگر توضیح داد که خلیلزاد متن توافقنامه را به اشرف غنی نداده بلکه تنها به وی «نشان» داده است.

به گزارش فارس، روز گذشته نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از پایان نهمین دور مذاکرات این کشور و طالبان در دوحه قطر خبر داد و گفت که آمریکا در آستانه توافق صلح برای پایان جنگ در افغانستان قرار دارد.

وی همچنین از سفر خود به کابل خبر داد و تاکید کرد که برای در میان گذاشتن متن توافقنامه با سران افغانستان به این کشور خواهد رفت.

این در حالی است که در طول 9 دوره گذشته مذاکرات آمریکا و طالبان، دولت افغانستان همواره از در جریان نبودن جزییات این گفت‌وگوها شکایت داشته است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول