اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کیف پول الکترونیکی جایگزین وجه نقد در حوزه حمل و نقل در کرج

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از راه اندازی کیف پول الکترونیکی در کرج خبر داد و گفت: شهروندان برای پرداخت هزینه خدماتی از قبیل پارکینگ، پارک حاشیه ای و بلیط اتوبوس و مترو می توانند از این کارت استفاده کنند.

کیف پول الکترونیکی جایگزین وجه نقد در حوزه حمل و نقل در کرج

محمدرضا احمدی نژاد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز از راه اندازی کیف پول الکترونیکی در کرج خبر داد و گفت: یکی از مصارف کیف پول الکترونیکی در حوزه معاونت حمل و نقل و امور درون شهری است که در بیشتر شهرهای بزرگ کشور راه اندازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بیان کرد: فعالیت هایی که تحت عنوان دولت الکترونیک در کرج به ویژه در زمینه حمل و نقل، قصد انجام آن را داشتیم مغفول مانده و تاکنون عملیاتی نشده است و در این راستا طراحی کیف پول الکترونیکی در کرج در دستور کار قرار گرفت.

احمدی نژاد اذعان کرد: این خدمت با هدف حل مشکل پول خرد و استفاده از پول مجازی به جای وجه نقد راه اندازی می شود که علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر، از تنش ها و حاشیه هایی که در پرداخت های نقدی برای رانندگان تاکسی و مسافران به وجود می آید کاسته می شود.

وی جمع آوری کارت های متفاوت قابل استفاده در حوزه حمل و نقل را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: اپلیکیشن های مختلفی در قالب یک سامانه طراحی شده اند و شهروندان برای پرداخت هزینه خدماتی از قبیل پارکینگ، پارک حاشیه ای و بلیط اتوبوس و مترو می توانند از این کارت استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه شهربازی ها و فضاهای مشابه نیز در مراحل بعدی قابلیت استفاده از این کیف پول الکترونیکی را خواهند داشت، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل عدم ارائه خدمات لازم از سوی البرز کارت و برداشت 10 درصدی از هر پرداخت توسط این شرکت، استقبالی از سوی بخش خصوصی برای استفاده از خدمات آن صورت نمی گیرد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: با جایگزینی این سیستم هم اقبال عمومی نسبت به استفاده از این کیف الکترونیکی بیشتر شده و هم تمایل اتوبوس هایی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند نسبت به استفاده از کارت های الکترونیکی بیشتر راغب می شود. 

وی در پایان گفت: به دلیل زیرساخت های نرم افزاری و پروتکلی که توسط بانک عامل باید صورت گیرد، اقدامات اولیه در حال انجام است و تلاش می کنیم پس از انجام فرآیند مناقصه، در شهریور ماه سال جاری کیف پول الکترونیکی راه اندازی شود و تا پایان سال شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

انتهای پیام/م/1104/س/3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول