اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مصالح جامعه در انتخاب معلمان مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه کردستان گفت: در انتخاب معلمان باید مصالح جامعه و افراد را در نظر بگیرید و معلمان باید از بین بهترین‌ها انتخاب شوند.

مصالح جامعه در انتخاب معلمان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی بعدازظهر امروز در دومین نشست ستاد مصاحبه داوطلبان واجد شرایط متقاضی تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان که در دفتر ایشان برگزار شد، با تسلیت ماه محرم، گزینش معلمان را کاری حساس و مهم‌تر از سایر گزینش‌ها عنوان کرد و با اشاره به اهمیت شغل معلمی، اظهار داشت: معلم با تربیت انسان سر و کار دارد .

وی با بیان اینکه معلم در طول دوران خدمت و حتی بعد از بازنشستگی در تربیت انسان‌های زیادی نقش دارد، دقت در انتخاب معلمان را سرمایه‌گذاری در این امر مهم دانست و تصریح کرد: معلم باید دارای شاخصه و مولفه‌هایی باشد.

 وی نوع نگاه شخص به خودش و ارزش قایل شدن به خود را یکی از مولفه‌ها بر شمرد و با بیان اینکه معلم همین نگاه را به دیگران هم دارد، بیان کرد: انسان در خلقت دارای جایگاه ویژه‌ای است و صفات خداوند در وجود انسان متجلی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در زندگی انسان، ویژگی و صفات خدادادی از قوه به فعل در می‌آید و باید زمینه بروز و ظهور آن فراهم شود، گفت: یکی از کسانی که در بروز و ظهور این صفات نقش اساسی دارد، معلم است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه داوطلبان معلمی باید نگاه مقدسی به معلمی داشته باشند، بیان کرد: در انتخاب معلم باید به نوع تربیت افراد، رفتار، باورها، ارزش‌ها، شخصیت خانوادگی و دیگر مولفه‌ها توجه کرد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند معلم شوند باید به درد این جایگاه بخورند، اظهار داشت: در انتخاب این افراد باید مصالح جامعه و افراد را در نظر بگیرید و معلمان باید از بین بهترین‌ها انتخاب شوند و در این مسیر از خداوند کمک بگیرید.

ظاهر معلم در یادگیری موثر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ظاهر افراد را در انتخاب معلمی مهم دانست و با تاکید بر اینکه معلم باید دارای جذبه بوده و جدی، بشاش و خوش اخلاق باشد، ظاهر معلم را در یادگیری دخیل دانست و تصریح کرد: معلمی که دارای قدرت ارتباط گیری باشد در کار خود موفق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان انتخاب معلمان را کاری مهم دانست و با بیان اینکه معلم الگو، پیشرو و امام جمع است، گفت: اگر کسی دارای قدرت ارتباط گیری و الگویی نباشد برای این جایگاه مناسب نیست.

وی ضریب هوشی بالا را از دیگر مولفه‌های مهم معلمی ذکر کرد و با بیان اینکه افراد باهوش دارای درک بهتر، جرأت و شجاعت هستند، اضافه کرد: در مجموع، لحاظ این مولفه‌ها در تصمیم‌گیری و انتخاب اصلح موثر خواهد بود.

وی در پایان خواستار رعایت حقوق افراد و عدالت در انجام مصاحبه شد و گفت: در صورت انتخاب فرد شایسته، شما با تربیت و اثرات معلمی شریک هستید و در این مسیر انجام دقیق وظیفه باعث خواهد شد در درگاه الهی عذر داشته باشید و این توصیه‌ها را در انجام کار بکار گیرد.

آموزش و پرورش مرکز پرورش نیروی انسانی جامعه است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش اساس و بنیان جامعه است و هیچ نهادی مثل این حوزه از مبانی علمی، تجربی و بلکه دینی برخوردار نیست، گفت: آموزش و پرورش مرکز پرورش نیروی انسانی جامعه است .

 طالب محمدی افزود: آموزش و پرورش برای حرکت در این مسیر، نیازمند نیروی انسانی توانمند و کار آمد بوده و این مهم از معبر دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر است، به همین جهت کار این ستاد دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یکی از قطب‌های علمی کشور است که متناسب با رسالت اصلی آن که همانا تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش بوده، دارای ماموریت پیچیده و حساسی است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر اغلب داوطلبان کنکور که دارای رتبه‌های بالایی هستند رغبت بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه از خود نشان داده‌اند و این رسالت دانشگاه فرهنگیان را سنگین‌تر کرده است.

 معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان از افزایش سهمیه استان در پذیرش دانشجو معلمان این دانشگاه در چند سال اخیر خبر داد و گفت: در سال‌جاری سهمیه ورودی استان ۴۷۱ نفر است.

 محمدی با بیان اینکه در همین راستا ستاد مصاحبه در استان تشکیل و مصاحبه عمومی گزینش توسط هسته استان و مصاحبه اختصاصی و معاینات پزشکی توسط دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، به تشریح مولفه‌ها و ساختار آن در سطوح مختلف پرداخت و گفت: علاوه بر این ستاد، کارگروه اجرایی نیز در دانشگاه فرهنگیان تشکیل و کلیه بخش‌های مرتبط در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پیگیر ارزیابی داوطلبان واجد شرایط هستند.

دقت در فرآیند مصاحبه از رسالت ستاد مصاحبه استان است

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان نیز گزارشی از فعالیت‌های اجرایی ستاد مصاحبه استان ارائه کرد و با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش و اتخاذ سیاست‌های استان از طریق ستاد‌های مذکور، گفت: با تشکیل کارگروه اجرایی در دانشگاه فرهنگیان، فعالیت‌های مربوطه عملیاتی و تاکنون چندین جلسه برگزار شده است.

یحیی معروفی نیز با اشاره به اقبال متقاضیان برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و نقش ستاد در تعیین سرنوشت داوطلبان، دقت در انجام فرایند مصاحبه را یکی از مهمترین رسالت ستاد عنوان کرد و گفت: در همین راستا گروه‌های مصاحبه در پردیس‌های دختران و پسران مستقر و با استفاده از افراد مجرب و کارشناس‌، مصاحبه تخصصی با رعایت ملاحظات اجرایی، شرایط و ضوابط اختصاصی و فرآیند کامل اجرای آن در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه همزمان با مصاحبه تخصصی، مصاحبه گزینش داوطلبان نیز در حال انجام است، تصریح کرد: مصاحبه گران با در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف در کمال صحت و سلامت در حال مصاحبه هستند که به سهم خود از زحمات کلیه آنان و دست‌اندرکاران امر تشکر می‌کنم‌.

مقدمات برگزاری مصاحبه گزینش معلمان فراهم است

 مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش کردستان نیز با بیان اینکه هر ساله برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق آزمون سراسری و چند برابر ظرفیت، داوطلبان واجد شرایط معرفی می شوند، گفت: از ماه‌ها قبل مقدمات برگزاری مصاحبه گزینش فراهم و با بسیج امکانات و لحاظ کلیه جوانب و بهره‌گیری از مساعدت و همراهی بخش‌های مختلف این مهم هم‌اکنون در حال پیگیری  و انجام است.

 جلال احمدی با بیان اینکه هسته گزینش استان همراه با دیگر عوامل دست اندر و بعد از انجام مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی، مصاحبه اختصاصی خود را انجام می‌دهد، اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از مراجعه مکرر داوطلبان، گروه مصاحبه گزینش در پردیس های دختران و پسران سنندج مستقر و مصاحبه گزینش در حال برگزاری است.

 وی با بیان اینکه محققان گزینش نیز در شهرستان‌ها و مناطق، با انجام تحقیقات محلی در حال ارزیابی وضعیت گزینش داوطلبان هستند، گفت: با افزایش مصاحبه‌گران تخصصی و بهره‌گیری از توان و تجربه پیشکسوتان و افراد متعهد و مجرب و دارای تحصیلات مرتبط و تکمیلی، اقدامات به نحو مطلوب انجام می شود.

مدیر هسته گزینش استان در پایان با اشاره به اهمیت کار، گفت: بر اساس قانون گزینش و ضوابط عمومی و با عنایت به حساس بودن شغل معلمی، انتخاب اصلح و بهترین‌ها در دستور کار هسته قرار دارد و اهتمام محققان و مصاحبه‌گران نیز فراهم کردن محیطی آرام برای آرامش داوطلبان است تا بدون دغدغه در فرایند گزینش شرکت نمایند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول