اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

خط اعتباری 1000 میلیارد تومانی در اختیار بانک تعاون قرار می‌گیرد

با امضای تفاهم نامه‌ بین مدیرعامل بانک توسعه وتعاون و معاون تعاون وزیر تعاون، مقرر شد در قالب خط اعتباری هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی تسهیلات ارزان در اختیار تعاون‌گران قرار گیرد.

خط اعتباری 1000 میلیارد تومانی در اختیار بانک تعاون قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز و در هفته تعاون تفاهم نامه‌ای به امضای محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در محل وزارت تعاون رسید و قرار بر این شد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاون گران و فعالان این بخش قرار گیرد.

مهدیان در این نشست گفت: این تسهیلات از 13 شهریور در 450 شعبه سراسر کشور بانک توسعه تعاون در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سه گزینه برای انتخاب مشتری وجود دارد، گفت: سود این تسهیلات بین 12 تا 17 درصد است که نیاز به سپرده مشتری و شرکت‌های تعاونی دارد و میزان رسوب حساب و زمان انتظار به انتخاب مشتری خواهد بود و بازپرداخت تسهیلات 3 تا 5 ساله و ضرایب برابری سپرده و تسهیلات 75 تا 200 درصد خواهد بود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه اولویت تسهیلات برای تعاونی‌های تولیدی،‌خدماتی و مصرفی است، گفت: همچنین طرح مفید در بانک توسعه تعاون با هدف پرداخت تسهیلات 50 تا 100 میلیون تومانی با ضریب برابری 90 درصد سپرده مشتری پرداخت می‌شود که به سپرده مشتری 3 درصد سود تعلق می‌گیرد. و تشکیلات با سود دو درصد با مدت بازپرداخت سه سال و حداکثر تا 100 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مهدیان گفت:‌ طرح فرصت در بانک توسعه وتعاون به درخواست مشتری حقیقی و حقوقی خواهد بود که وثیقه وام‌های مشتریان با گذشت بخشی از زمان بازپرداخت آزاد می‌شود و این اموال به فروش یا تخریب نوسازی می‌رسد تا بتوان معادل ارزش کارشناسی سپرده استفاده شود و سود سپرده آن 10 درصد خواهد بود.

وی این را هم گفت:‌سامانه الکترونیکی ثبات بدون واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد و قیمت‌های منصفانه بین تعاونی‌ها و مشتریان در این سامانه بارگذاری می‌شود که از اواخر هفته جاری با هدف حذف واسطه‌ها آغاز به کار می‌کند.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون 93 هزار تعاونی فعال در کشور در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی،‌ مسکن و خدمات وجود دارند و هدف از تفاهم نامه امضا شده این است که با کمک اصناف پروژه‌هایی که دارای پیشرفت بالای فیزیکی هستند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهدیان همچنین در مورد تعاونی‌های مسکن گفت: 20 هزار واحد مسکونی نیمه کاره در تعاونی‌های مسکن وجود دارد که دو هزار میلیارد تومان منابع به ازای هر واحد صد میلیون تومان لازم دارد .

وی با اشاره به اختصاص خط اعتباری بانک مرکزی به مبلغ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون گفت:‌اگر این منابع تامین شود تسهیلات برای تکمیل تعاونی‌های مسکن استفاده می‌شود و اگر هم تامین نشود با رقم 150 میلیارد تومان منابع داخی بانک توسعه در حد وسع خود کار می‌کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد:‌تکمیل تعاونی‌های مسکن ارتباطی به مسکن مهر ندارد.

در این نشست محمد کبیری معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در سراسر کشور و در هفته تعاون هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شرکت‌های تعاونی که 18 هزار نفر اشتغال از محل این سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد می‌شود.

وی همچنین گفت:‌امیدواریم از محل یک و نیم میلیارد دلار منابعی که از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال خرد روستایی در نظر گرفته می‌شود سهم بیشتری به تعاونی‌های روستایی برای ایجاد اشتغال خرد روستایی اختصاص پیدا کند. 

معاون تعاون وزیر کار همچنین گفت: طرح‌های مختلفی در سطح روستا وجود دارد که ابتدا باید طرح‌ها تائید و تصویب شود و در مرحله بعدی تسهیلات به آنها پرداخت شود.

کبیری با اشاره به آغاز هفته تعاون از روز شنبه هفته جاری گفت:‌در این هفته 643 پروژه افتتاح می‌شود و همچنین در چهاردهمین دوره تعاونی‌های برگزیده 21 هزار تعاونی ثبت نام شده‌اند که 27 شرکت تعاونی برتر ملی معرفی و تقدیر شدند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای در روز شنبه هفته جاری گفت: هدف از این سامانه تامین مالی و برای توسعه بازار شرکت‌های تعاونی است.

معاون تعاون وزیر کار  در پایان اظهار امیدواری کرد: اعتماد عمومی به بخش اقتصاد عمومی برگردد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول