اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شکار ۴ رأس پستاندار طی مرداد‌ماه سال‌جاری در زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از شکار چهار رأس پستاندار در مرداد‌ماه سال‌جاری توسط شکارچیان خبر داد و گفت: این پستانداران شامل سه رأس آهو و یک قلاده گرگ می‌شود.

شکار ۴ رأس پستاندار طی مرداد‌ماه سال‌جاری در زنجان

اسماعیل قلی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه سال‌جاری صید غیر مجاز آبزیان به تعداد 23 قطعه ماهی کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: در این ماه شکار غیر مجاز پرندگان ثبت نشده است.

وی از شکار چهار رأس پستاندار در مرداد‌ماه سال‌جاری توسط شکارچیان خبر داد و گفت: این پستانداران شامل سه رأس آهو و یک قلاده گرگ می‌شود.

قلی‌زاده تصریح کرد: در مرداد‌ماه دو فقره پرونده شروع به شکار در زنجان تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان همچنین از تشکیل یک فقره پرونده نگهداری، خرید و فروش حیات وحش خبر داد و افزود: در این پرونده یک قطعه کبک زنده کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه پنج قبضه سلاح غیر مجاز در مرداد‌ماه در زنجان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: دو قبضه سلاح غیرمجاز نیز در این ایام کشف شده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه طی مرداد‌ماه 19 فقره انواع ادوات شکار کشف و ضبط شده است‌ گفت: این ادوات شامل تور ماهی‌گیری، لنسر، گلوله تفنگ و ... می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از تشکیل یک پرونده آلودگی زیست محیطی در مرداد‌ماه خبر داد و گفت: این پرونده شامل تخلیه نخاله ساختمان در مناطق سرخ‌آباد است.

وی همچنین از صدور چندین فقره اخطاریه زیست محیطی به متخلفان در زنجان اشاره کرد و افزود: این پرونده‌ها در زمینه حفر چاه، تخریب مرتع و کوه خواری و ... بوده است.

قلی‌زاده با بیان اینکه در مرداد‌ماه سال‌جاری دو مورد آتش‌سوزی در مراتع استان زنجان روی داده است، گفت: 10 هکتار از مراتع مناطق حفاظت شده استان زنجان در این آتش‌سوزی‌ها سوخت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان از دستگیری 27 متخلف طی ماه گذشته خبر داد و افزود: برای این افراد 18 پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در مرداد‌ماه سه فقره منجر به صدور رأی شده است، اظهار کرد: 15 پرونده دیگر نیز در حال طی مراحل قضایی خود است.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه در مرداد‌ماه سال‌جاری 28 میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان زنجان وارد شده است، ادامه داد: از این میزان 25 میلیون ریال خسارت توسط محیط زیست از شکارچیان و صیادان وصول شده است.

 انتهای پیام/۷۳۰۰/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول