اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ثبت ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در کرمانشاه/ دالاهو شهر تنبور ایران می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: این استان دارای ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و ۱۱ مهر اصالت یونسکو در این حوزه است.

ثبت ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در کرمانشاه/ دالاهو شهر تنبور ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امید قادری در حاشیه پنجمین داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، اظهار داشت: در زمینه تحقق شعار سال در بحث صنایع‌دستی می‌توان گفت زمینه رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند وجود دارد و باید حساب ویژه‌ای برای آن باز کرد؛ زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به‌ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این اداره کل ایجاد بازارهای بزرگ و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و معرفی این صنایع بومی به عنوان مهمترین سوغات هر منطقه و شهر است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی سه بازارچه دائم صنایع دستی در استان در آینده ای نزدیک، اضافه کرد: در کنار برندسازی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی، معرفی این هنرها، افزایش حمایت از هنرمندان و ایجاد فضاهای لازم برای عرضه محصولات تولیدی شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و ایجاد میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود. 
 
قادری برگزاری این داوری‌ها در کرمانشاه را باعث رونق بخشیدن به صنایع دستی استان و استاندارد سازی آثار هنرمندان و تلاش برای رفع نوانقص و کاستی ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان بالادستی و نمایندگان مجلس تعداد نشان‌های ملی و بین المللی صنایع دستی را افزایش دهیم.
 
وی اظهار داشت: توانستیم در ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت برسانیم و دالاهو نیز بصورت مشروط موافقت لازم را از وزارتخانه میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب کرده است.
 
 به گزارش فارس، در این دور از رقابت‌ها، ۲۱۰ اثر از استان‌های کرمانشاه، همدان، اردبیل، ایلام، کردستان، آذربایجان‌ غربی مورد داوری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول