اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعزام مبلغ اولین رسالت اداره کل تبلیغات اسلامی است/ اعلام جزئیات برنامه‌‌های محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اولین و مهم‌ترین رسالت این اداره کل را اعزام مبلغان دینی دانست و گفت: تعداد یک هزار و 350 مبلغ و 500 مبلغه را به اقصی نقاط کشور اعزام می‌کنیم.

اعزام مبلغ اولین رسالت اداره کل تبلیغات اسلامی است/ اعلام جزئیات برنامه‌‌های محرم

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام هادی صاحب‌قرانی ظهر امروز در نشست خبری تشریح‌ برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه محرم، گفت: هیأت‌های مذهبی و مبلغان که در طول سال‌های مختلف عزاداری کردند نیتشان بر این بوده تا قیام امام‌حسین(ع) را زنده نگاه دارند و زنده بودن اسلام در حقیقت زنده بودن انسانیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ماه محرم در سال 61 هجری قمری واقع شده و روزهای عاشورای آن سال منجر به یک حادثه تاریخی شد، ادامه داد: حادثه عاشورا همچون خون در رگ‌های تاریخ جاری شد و احیا آن باعث ترس مستکبران و لرزش اندام آن‌ها از شنیدن نام سیدالشهدا می‌شود.

اعزام مبلغ اولین رسالت اداره کل تبلیغات اسلامی است

وی با اشاره به آغاز ماه محرم بیان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم 1441 هجری قمری نیز مانند سا‌های گذشته به اجرای برنامه‌هایی می‌پردازد.

صاحب‌قرانی اولین و مهم‌ترین رسالت این اداره کل را اعزام مبلغان دینی دانست و گفت: تعداد یک هزار و 350 مبلغ و 500 مبلغه را به اقصی نقاط کشور اعزام می‌کنیم که 750 نفر از این مجموعه حکمشان توسط نهادها و سازمان‌های دیگر ابلاغ شده و توسط اداره کل تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های مختلف جا نمایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: این اداره کل به اعزام 20 گروه به عنوان گروه‌های جهادی- تبلیغی که با حضور مبلغان جهادی بحث تبلیغات فرهنگی را در روستاهای محروم انجام می‌دهند،می‌پردازد، البته این مبلغان در کنار تبلیغات فرهنگی به ارائه خدمات اجتماعی نیز اقدام می‌کنند.

3 هزار و 530 طلبه کشوری در محرم به تبلیغ می‌پردازند

وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی منحصر به فعالیت‌های تبلیغی نیست و شامل فعالیت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی نیز می‌شود، متذکر شد: 930 طلبه خراسان در روستاها سکونت و وظیفه تبلیغ در ماه محرم را بر عهده دارند که مجموعه این افراد در کل کشور به 3 هزار و 530 نفر می‌رسد.

صاحب‌قرانی یکی دیگر از ویژه برنامه‌های محرم این اداره کل را برگزاری 23 همایش با عنوان «طلایه‌داران هدایت» دانست و افزود: این همایش‌ها در استان و با هدف گفتمانی بین مبلغان با موضوع گام دوم و خانواده برگزار می‌شود که محل برگزاری آن در مجتمع آیه‌ها بوده و افراد موثر هیأت‌ها، مسؤولان و مداحان در این همایش حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری برنامه اذن عزا در شب جمعه گذشته واقع در حرم مطهر رضوی  گفت: امشب ساعت 20 و 30 دقیقه در مهدیه مشهد مراسم « سیه پوشان» و اعلام محرم برگزار می‌شود که دوشنبه نیز ساعت 17 در میدان پانزده خرداد ورود نمادین کاروان کربلا اجرا می‌شود.

وی از برگزاری برنامه «شیرخوارگان حسینی» با محوریت حرم مطهر رضوی و سراسر استان توسط هیئات مذهبی خبر داد و افزود: برگزاری بیش از 60 هزار سخنرانی در دهه اول محرم در استان، برگزاری 600 جلسه گفتمان‌های دینی در قالب جلسات «حلقه‌های معرفت»، برگزاری اجتماعات محوری به تعداد 900 برنامه در سطح استان، برپایی یک هزار و 600 ایستگاه صلواتی و نیز برگزاری یک هزار و 100 نماز در ظهر عاشورا از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم است.

صاحب‌قرانی افزود: برپایی نمایشگاهی جهت ارائه محصولات فرهنگی برای هیأت‌ مذهبی، دسته‌روی هیئات مذهبی از اقصی نقاط استان به سمت حرم مطهر رضوی در روز تاسوعا و عاشورا، ختم قرآن را در هیأت‌ها برنامه‌های ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  ازهمکاری این اداره کل با آستان‌ قدس برای ماه محرم خبرداد و تاکید کرد: تشکیل ستاد اعزام نومنه‌ای از همکاری میان این نهاد بوده که از ماه رمضان مشغول فعالیت و ارائه خدمات است، این ستاد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت حوزه علمیه، اداره تبلیغات و آستان قدس رضوی و تمام دستگاه‌هایی که مسئله تبلیغ با آن‌‎ها گره خورده تشکیل شده است.

وی گفت: از زمان تشکیل  این ستاد، هم‌گرایی خوبی شکل گرفته و در بحث اعزام  مبلغ دیگر موازی‌کاری نداریم و آورده‌های خوبی داشته است، به همین دلیل این ستاد را استمرار دادیم و در طول سال برنامه‌هایی از جمله اعزام مبلغ را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رسیدگی به روضه‌های خانگی در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی 

صاحب‌قرانی از ورود و رسیدگی به بحث روضه‌های خانگی خبر داد و گفت: قصد داریم از طریق گفت‌وگوهای مختلف افراد موثر در هیئات مذهبی و سخنرانان، این مراسم‌ها را به مرحله‌ای برسانیم که خود آن‌‎ها به برگزاری درست مراسم‌های مذهبی برسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: به تازگی در مورد روضه‌های خانگی بانوان طرحی را آغاز کرده‌‎ایم که از بانوان سخنران در روضه‎های مذهبی دعوت می‌شود تا در جلساتی با محتوای روضه و موضوعاتی که در این نوع جلسات مطرح می‌شود آموزش‌هایی داده شود،  اگر ما بتوانیم روی فردی که در این نوع جلسات تاثیرگذار است کار کنیم، آن‌ها را توانمند سازیم و آسیب‌ها را به آن‌ها تذکر دهیم، می‌توانیم به راحتی آسیب‌ها را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی کاری زمان‌بر است، ما باید فرهنگ آن را ایجاد کنیم تا هیئات‌ مذهبی و روضه‌های خانگی خودشان را با این مسئله هماهنگ کنند.

تبلیغ امری راهبردی است

صاحب‌قرانی در خصوص برنامه‌های ماه محرم در حاشیه‌ شهر یادآور شد: در حاشیه شهر نیز برنامه‌هایی برای دهه‌های میانی محرم با حضور سخنرانان شاخص استانی و ملی طراحی شده است و هم‌چنین دهه اول و آخر محرم نیز اعزام مبلغین به حاشیه شهرهای استان را در برنامه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به لزوم آگاه سازی مردم نسبت به جریان‌های دینی نادرست اظهار کرد: باید آگاه سازی را در دستور کار قرار دهیم، این سازمان نیز چند سالی است این کار را آغاز کرده و می‌خواهد آن را توسط خود مردم و برای مردم انجام دهد چرا که پرداختن به تبلیغ مردمی کاری راهبردی است.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول