اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یک تحلیل‌گر ارشد: بدون شک اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود

یک تحلیل‌گر ارشد گفت: با سیاست کاهش نرخ بهره که بانک مرکزی آمریکا در پیش گرفته که یک سیاست تجربه شده اشتباهی است و همچنین سیاست تعرفه‌ای و بدهی‌های نجومی آمریکا بدون شک اقتصاد این کشور وارد رکود می‌شود.

یک تحلیل‌گر ارشد: بدون شک اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، پیتر چف تحلیلگر ارشد «یورو پاسفیک کپیتال» اعلام کرد که هیچ شکی وجود ندارد اقتصاد آمریکا به سمت رکورد پیش می‌رود. 

وی همچنین تاکید کرد: «بانک مرکزی آ‌مریکا با کاهش نرخ  بهره در ماه گذشته مرتکب اشتباه بزرگی شد.» 

ورتران بروکر نیز به راشاتودی گفت: نباید نرخ بهره آمریکا در سال 2008 به محدوده صفر می‌‌رسید و مهم‌تر این که نباید هفت سال در این رقم باقی می‌ماند. پایین‌ نگه داشتن نرخ بهره در امریکا مشکلات زیادی را در اقتصاد این کشور ایجاد کرده که امکان بهبود آن شاید طی نسل‌های آ‌ینده هم امکان‌پذیر نخواهد بود. 

به هر روی در صورتی که فدرال رزرو دوباره به نرخ بهره صفر برگردد بهبود این درد برای اقتصاد این کشور به این سادگی امکان‌پذیر نمی‌باشد. 

بر اساس گفت‌های چف؛‌ نمی‌توان با نرخ بهره پایین اقتصاد با دوام ایجاد کرد که در این صورت ارزش دارایی‌ها را بالا می‌برد و حباب ایجاد می‌شود و مشکل سرمایه‌گذاری‌ به اقتصاد کشور آسیب می‌‌زند. اتکای صرف به نرخ بهره پایین برای رشد اقتصادی ورود اقتصاد به رکود را حتمی می‌کند. 

به گفته وی اقتصاد پایدار تنها با رشد بنیان‌های نرخ بهره مبتنی بر بازار امکان‌پذیر است و فدرال رزرو می‌تواند با سیاست‌‌های خود که در پیش گرفته نمی‌تواند این رکود را به تاخیر بیندازد. 

بانک مرکزی آمریکا سال‌هاست به صورت تصنعی نرخ بهره را پایین نگه داشته اما بدهی‌های دولتی و تعرفه‌هایی که اخیرا ترامپ در پیش گرفته اقتصاد آمریکا را به سمتی سوق می‌دهد که در حقیقت رکود در این کشور اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول