اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران/15 شهریور، آغاز بازبینی آثار صحنه‌ای تئاتر خرمشهر

«آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران» با حضور امین تارخ و اصغر همت در قالب نشست‌های سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر برگزار می‌شود.

آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران/15 شهریور، آغاز بازبینی آثار صحنه‌ای تئاتر خرمشهر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دومین نشست از دور اول نشست‌های تخصصی دفتر پژوهش و انتشارات اداره‌ کل هنرهای نمایشی با موضوع «آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران» برگزار می‌شود.

در این نشست از سری نشست‌های «سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر»، امین تارخ (بازیگر، مدیر مسئول کارگاه آزاد بازیگری و رئیس سابق انجمن بازیگران سینما) و اصغر همت (بازیگر، مدرس دانشگاه، عضو سابق هیات علمی دانشگاه نبی اکرم، مدیر عامل سابق خانه تئاتر و مدیر گروه سابق دانشگاه سوره) در خصوص شرایط و چگونگی آموزش بازیگری در ایران صحبت خواهند کرد.

«سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر» با مدیریت و کارشناسی سیدجواد روشن به صورت ماهانه در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود و به موضوعات مختلفی از قبیل دراماتورژی، تئاتر دانشجویی و تئاتر تجربی، حقوق معنوی مترجمان، مسائل صنفی، اقتصاد تئاتر، تئاتر کاربردی و غیر سالنی و... می‌پردازد.

نشست «آسیب‌شناسی آموزش بازیگری در ایران» روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. ورود علاقه‌مندان در این نشست‌ آزاد است.

*دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر اطلاعیه داد

بنابر اطلاعیه دبیرخانه بیست‌ودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، مرحله بازبینی آثار بخش‌های مسابقه نمایش‌های کوتاه و نمایش‌های محیطی و میدانی آغاز شده و با توجه به آماده نبودن ۲ اثر، ۲ نمایش جدید جایگزین شده‌اند.

با توجه به اتمام زمان ارسال فیلم و ویدئوی نمایش‌ها جهت شرکت در مرحله بازخوانیِ بخش‌های مسابقه نمایش‌های کوتاه و نمایش‌های محیطی و میدانی، مرحله بازبینی آثار آغاز شده و دبیرخانه این دوره جشنواره از پذیرش آثار ارسالی بعد از زمان مقرر (۲ شهریور ۱۳۹۸) معذور است.

بنابراین، با توجه به آماده نبودن ۲ اثر از آثار مرحله بازخوانی در بخش مسابقه صحنه و اعلام گروه‌های منصرف شده، ۲ نمایشِ «۶۶ کد دیوانه‌ها» به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری از استان کرمانشاه و «رمان سمپاشى» به نویسندگی رضا گشتاسب و  بازنویسى، دراماتورژى و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنى از استان بوشهر با توجه به امتیازبندی هیات انتخاب متون، به مرحله بازبینی اضافه و معرفی شده‌اند.

طبق زمان‌بندی اعلام شده دبیرخانه جشنواره، بازبینی آثار بخش مسابقه صحنه از تاریخ ۱۵ شهریور به صورت حضوری در استان‌ها و تهران آغاز خواهد شد.

بیست‌ودومین جشنواره ملی فتح خرمشهر در بخش‌های مسابقه نمایش‌های صحنه، مسابقه نمایش‌های کوتاه، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های محیطی و میدانی، آبان ماه سال جاری در منطقه آزاد اروند به دبیری حمیدرضا آذرنگ برگزار خواهد شد.   

*چهارمین روز برنامه «محرم‌خوانی» در بوستان گفت‌وگو 

در چهارمین روز برنامه «محرم‌خوانی» محمد میرزاخانی درباره نخستین سوگ سروده عاشورایی به زبان فارسی صحبت می‌کند و فیلمی‌ از عزاداری محرم در بازار تهران پخش خواهد شد. آیین‌های عاشورایی؛ میراث ناملموس عنوانی موضوعی است که رضا مختاری درباره آن صحبت می‌کند و مرتضی کاردر درباره کتاب عاشوراشناسی نوشته‌ محمد اسفندیاریو استاد خطابی ورودیه‌خوانی در دستگاه بیات ترک به مناسب شروع ماه محرم خواهد گفت.

برنامه محرم خوانی هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در بوستان گفت و گو اجرا می شود.

*متن اکبر رادی؛ پایان‌بخش رپرتوار نمایشنامه‌خوانی به نفع مردم سیل‌زده

«لبخند باشکوه آقای گیل» آخرین نمایشنامه‌ای است که در رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر معمولان استان لرستان خوانده می‌شود.

«لبخند باشکوه آقای گیل» نوشته اکبر رادی آخرین نمایشنامه‌ای است که امشب (شنبه ۹ شهریور) در رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی به کارگردانی روح‌الله جعفری در حمایت از مردم سیل‌زده شهر معمولان استان لرستان خوانده می‌شود. مونا فرجاد، شیوا مکی‌نیان، محمدرضا آزادفرد، ناهید مسلمی، حمید رحیمی، حسین کشفی اصل، دنیا مدنی، غزاله جزایری، مسعود میرطاهری و مهدی بجستانی (به‌ترتیب ورود) نقش‌خوان‌ها و آزاده اکبری صحنه‌خوان این اثر هستند.

«لبخند باشکوه آقای گیل» امشب (شنبه ۹ شهریور) ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج نمایشنامه‌خوانی می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه‌ بلیت و پرداخت وجه به‌صورت همت عالی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

*ساعت اجرای نمایش «جتسیمانی» تغییر کرد

نمایش «جتسیمانی» به کارگردانی امیرحسین دوانی از روز یکشنبه 10 شهریور ماه ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود. این نمایش طی دو هفته پایانی ساعت 20 در سالن انتظامی خانه هنرمندان میزبان تماشاگران است.

گروه طراحان این نمایش را، امیر حسین دوانی طراح صحنه، آنکیدو دارش طراح صدا، لعیا خرامان طراح گریم، علی کوزه گر طراح نور، مقدی شامیریان طراح لباس و مهدی فاتحی طراح گرافیک تشکیل می دهند.  این در حالی است که رها جهانشاهی مجری طرح، شروین عقیلی طراح ویدئو، مهدی آشنا عکس، مصطفی کاظمی مطلق و احسان آینه  ساخت تیزر، امین یزدانی و ناعمه علمی نژاد دستیاران کارگردان، مهتا کریمی اموررسانه، امیر قالیچی تبلیغات مجازی سایر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهد. در این اثر نمایشی امیر شمس و شاهو رستمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «جتسیمانی» تا تاریخ 15 شهریور ماه هر شب ساعت 20 در تالار انتظامی خانه هنرمندان میزبان تماشاگران خواهد بود و علاقه مندان برای تهیه بلیت نمایش می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

در توضیح این اثر نمایشی آمده است: آنچه در جریان سیال ذهن به عنوان زمان نامیده می‌شود حجمی است پویا از محلولی متشکل از گذشته و حال و گاهی آینده که قابل جدا سازی از یکدیگر نمی‌باشند ، زمان ذهن بسیار گسترده تر از زمان مغز است، آنچه برای دنیای بیرون از ما چند ثانیه به طول می‌انجامد نتیجه هزاران تداعی ذهن در غالب زمانی عمقی و حرکتی درونی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول