اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ترامپ: هنوز با طالبان به توافق نرسیده‌ایم

رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظری جدیدگفت: مذاکراتی خوبی با طالبان انجام شده ولی تاکنون با این گروه به توافق نرسیده‌ایم.

ترامپ: هنوز با طالبان به توافق نرسیده‌ایم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز شنبه (به وقت تهران) و پیش از عزیمت به کمپ دیوید در ایالت مریلند در جمع خبرنگاران گفت: مذاکراتی خوبی با طالبان انجام شده ولی تاکنون با این گروه به توافق نرسیده‌ایم.

به نوشته رویترز، ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرده بود حتی در صورت توافق با طالبان 8600 نفر از نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

وی همچنین در گفت‌وگو با فاکس نیوز نیز تاکید کرد که پس از امضای توافقنامه با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حدود سی درصد کاهش خواهد یافت.

ترامپ همچنین هشدار داد که اگر حمله‌ای به آمریکا از افغانستان در آینده صورت گیرد، آنها دوباره با نیرویی به این کشور خواهند آمد که نظیرش در گذشته وجود نداشته است.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: ما با دیپلمات‌های آمریکایی در قطر در حال مذاکره هستیم، تا اشغال افغانستان پایان یابد و تا اشغال افغانستان پایان نیابد، صلحی حاصل نمی‌شود.

این سخنان ضدونقیض ترامپ درباره توافق با طالبان، در حالی است که نهمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر به پایان رسیده و این گروه اعلام کرده است که در آستانه رسیدن به توافق با واشنگتن برای پایان جنگ در افغانستان است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول