اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: تا اشغال افغانستان پایان نیابد صلحی حاصل نمی‌شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره خروج بخشی از نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد که تا اشغال این کشور پایان نیابد صلحی حاصل نمی‌شود.

طالبان: تا اشغال افغانستان پایان نیابد صلحی حاصل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد تا اشغال افغانستان پایان نیابد، صلحی حاصل نمی‌شود.

رییس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت وگو با «فاکس نیوز» اعلام کرد که 8600 سرباز آمریکایی پس از توافق با طالبان در افغانستان باقی خواهند ماند.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: ما با دیپلمات‌های آمریکایی در قطر در حال مذاکره هستیم، تا اشغال افغانستان پایان یابد.

به گفته دونالد ترامپ، حتی در صورت رسیدن به یک توافق صلح با طالبان، آمریکا در یک منطقه‌ از افغانستان حضور نظامی دائمی خواهد داشت.

وی در گفت‌وگو با فاکس نیوز تاکید کرد که پس از امضای توافقنامه با طالبان شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حدود 30  درصد کاهش خواهد یافت.

ترامپ همچنین هشدار داد که اگر حمله‌ای به آمریکا از سوی افغانستان در آینده صورت گیرد، آنها دوباره با نیرویی به این کشور خواهند آمد که نظیرش در گذشته وجود نداشته است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: «18 سال است که برای پایان اشغال افغانستان از سوی آمریکا و نیروهای خارجی قربانی داده‌ایم، ما در ارتباط با پایان اشغال باکسی معامله نمی‌کنیم.»

به گفته وی، دور نهم مذاکرات صلح بین هیئت آمریکایی و طالبان همچنان در دوحه ادامه دارد.

شاهین در گفت‌وگو با بی بی سی خاطر نشان کرد: «گفت‌وگوی ما در چارچوب خود ادامه می‌یابد و شامل خروج نیروهای نظامی است.»

این در حالی است که روز پنج‌شنبه گذشته رسانه‌های خبری از پایان نهمین دور گفت‌وگوهای میان آمریکا و طالبان در شهر دوحه قطر خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، قرار است خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به‌زودی به کابل سفر کرده و جزئیات گفت‌وگوها با طالبان را با دولت افغانستان در میان بگذارد.

دور نهم مذاکرات میان طالبان و آمریکا در حالی برگزار شد که در 8 دوره قبلی دو طرف به نتایج قابل قبولی دست نیافته‌ بودند و اختلافات همچنان بر سر جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان به قوت خود باقی مانده بود.

اعلام جدول خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین‌دادن مبنی بر استفاده‌نشدن از خاک افغانستان علیه آمریکا، برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، موارد عمده توافقنامه صلح است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول