اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اصلاح نظام بانکی زمینه فساد مالی و اختلاس را کاهش می‌دهد

امام جمعه پردیس گفت: اصلاح کلی نظام بانکی باید در اولویت باشد زیرا منافذ فراوانی در سیستم بانکی داریم که تا اصلاح نشود احتمال فساد وجود دارد.

اصلاح نظام بانکی زمینه فساد مالی و اختلاس را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر، اظهار داشت: رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان در دهه شصت با فتنه منافقین به شهادت رسیدند، در دهه شصت منافقین بدون هیچ جرمی و فقط با دیدن لباس روحانی، بانوان چادری، جوانان ریش، متدینین بازار وغیره را به شهادت می‌رساندند.

توسلی با بیان اینکه حوادث تلخ این دهه در کتب مختلف آمده و جوانان باید مطالعه کنند، گفت: پس از فتنه بنی صدر و سلب کفایت سیاسی ایشان در ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری، سپس بمب‌گذاری‌های مختلف در دفتر نخست وزیری، ترور شهید قدوسی دادستان کل کشور و غیره جزء فتنه‌های منافقین بود. 

وی اضافه کرد: در حوزه و دانشگاه تربیت نیروهای متدین نداشتیم و مانند رجایی‌ها، بهشتی‌ها تربیت نکردیم اما آیت‌الله مهدوی کنی با تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) تعدادی نیروی فرهنگی، اعتقادی، مذهبی، امنیتی و نظامی تربیت کردند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: جدا از اینکه در این حوزه ضعف داریم در حوزه‌های مختلف نیز به دلیل نبود نیروهای کیفی و متدین با مشکلات زیادی مواجه شدیم.

توسلی بیان کرد: از دوم تا هشتم شهریورماه را هفته دولت نامگذاری کردند و دولتمردان در سطح کلان و شهرستان‌ها فعالیت‌های خود را به سمع و نظر مردم می‌رسانند که کاری پسندیده است.

وی با اشاره به مطالبات رهبری و مردم در حوزه اقتصادی گفت: مهمترین و حساس‌ترین حوزه در هر کشوری بخش اقتصادی است و مقام معظم رهبری برای رفع این مشکلات در کشور اصلاح نظام بانکی، اصلاح خصوصی‌سازی، جلوگیری از واردات و قاچاق و همچنین حفظ ارزش پول ملی را مهم دانستند.

توسلی افزود: لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال شده تا چهار صفر از پول ملی حذف شود که در این حوزه 100 کشور در دنیا برای کاهش تورم خود چند صفر از پول خود را حذف کردند.

امام جمعه پردیس با اشاره به مزایای حذف صفر از پول ملی از جمله کنترل و توقف تورم و غیره ادامه داد: کشور آلمان 12 صفر از پول خود را حذف کرد و موفق بود اما برخی از کشورها در این کار موفق نبودند.

توسلی تصریح کرد: امروز این لایحه به مجلس رسیده اما تحقق این امر پیش نیازهایی دارد که یکی از آنها اصلاح کلی نظام بانکی است زیرا منافذ فراوانی در سیستم بانکی داریم که تا اصلاح نشود احتمال فساد وجود دارد.

امام جمعه پردیس افزود: این هزاران میلیارد اختلاس که رخ داده از همین سیستم بانکی‌ مشکل‌دار است و هر چند صفر هم کم شود اگر قانون کلی اصلاح نظام بانکی صورت نگیرد موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: مساله واردات بی‌رویه که از مبادی رسمی صورت می‌گیرد و قاچاق نیز بخش دیگری از مشکلات است؛ واردات کالاهایی که ضرورت اول تا چهارم نیست و با دلار 4200 وارد می‌کنند، واردات هر قلم کالای قاچاق که به میزان 14 میلیارد دلار در سال است سبب تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران می‌شود. 

امام جمعه پردیس با بیان اینکه تولید و اشتغال با هم گره خوردند، تصریح کرد: این اقدامات ضد رونق تولید و اشتغال است، رهبری در دیدار با هیات دولت از اقداماتی که در این حوزه انجام شده تقدیر کردند.

وی افزود: قدم‌هایی برداشته می‌شود اما ارز و واردات و صادرات باید ساماندهی شود، حرکت خوبی شروع شده اما حوزه اقتصاد گسترده است و باید یکی پس از دیگری مشکلات را رفع کرد.

توسلی ادامه داد: 20 تا 30 درصد مشکلات ناشی از تحریم است اما باعث 70 درصد آن، ناکارآمدی برخی مسوولان، ادارات و احتکار و دشمنی برخی با مردم است. 

امام جمعه پردیس اضافه کرد: گاهی این ظلم در میان خود مردم، گاهی نظارت برخی دستگاه‌ها و بخشی هم برای تحریم‌ها است اما اگر در داخل کشور منافذ بسته شود، مدیران کارآمد، متدین و دلسوز سر کار باشند، مردم حمایت کتند مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/67016/ پ/ث/30
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول