اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قدردانی لبنان از شورای امنیت به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای از قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید یک ساله حضور نیروهای یونیفل در این کشور و محکوم کردن تجاوزات اسرائیل، قدردانی کرد.

قدردانی لبنان از شورای امنیت به دلیل محکوم کردن رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود از اینکه شورای امنیت برای نخستین بار اقدام رژیم صهیونیستی نقض حاکمیت هوایی و زمینی لبنان را محکوم کرده است، قدردانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: «پس از گفت‌وگوهای طولانی و مذاکرات طاقت‌فرسا در طول هفته‌های گذشته و تلاش‌های فوق‌العاده هیأت دائمی لبنان در نیویورک، شورای امنیت به اتفاق آراء قطعنامه‌ای صادر و طی آن مدت حضور نیروهای یونیفل در لبنان را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد بی‌آنکه به وظایف یونیفل خدشه‌‌ای وارد کند و از تعداد نیروهای آن نیز کاسته نشد تا بتوانند وظایف خود را به طور کامل انجام دهند.»

بنابر گزارش شبکه المنار، وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود همچنین آورده است که برای نخستین بار اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض حاکمیت هوایی و زمینی لبنان محکوم شد و از این جهت لبنان از تمامی کشورهای دوست که از این قطعنامه حمایت کرده و به آن رأی داده‌اند، قدردانی می‌کند و این نشان می‌دهد که شورای امنیت همچنان علاقه‌مند به حفظ ثبات لبنان و منطقه است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یا همان نیروهای کلاه آبی یونیفل که نیروهایی از ملیت‌های مختلف تحت نظارت سازمان ملل هستند که در مارس ۱۹۷۸ وارد منطقه شدند و مأموریت آن‌ها تأیید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان و برقراری صلح و آشتی بود. در حال حاضر نیروهای یونیفل در امتداد خط آبی که فلسطین اشغالی و منطقه مورد مناقشه بلندی‌های جولان را از جنوب لبنان جدا می‌سازد، استقرار دارند و مأموریت آن‌ها نظارت بر فعالیت‌های نظامی حزب‌الله و نیروهای رژیم صهیوینستی با هدف کاهش تنش بین دو طرف است.

انتهای پیام/    

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول