اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراف صدراعظم آلمان به عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه پناهجویان

صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر یونان اعتراف کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در پذیرش پناهجویان طبق توافق 2016 این اتحادیه با ترکیه دستاورد چندانی نداشته‌اند.

اعتراف صدراعظم آلمان به عملکرد ضعیف اتحادیه اروپا در اجرای توافقنامه پناهجویان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان اعتراف کرد که طرح‌های اتحادیه اروپا در خصوص جابجایی پناهجویان در دیگر کشورهای موفقیت چندانی نداشته است.

طبق بخشی از توافق پناهجویان اتحادیه اروپا و ترکیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا ملزم می‌شوند تا مستقیماً بخشی از آوارگان سوریه را از ترکیه پذیرش کنند و به آنها پناهندگی دهند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که از زمان امضای توافقنامه پناهجویان تا مارس 2019، اتحادیه اروپا تنها 20 هزار آواره سوری را از ترکیه پذیرفته است.

و همچنی متعهد به تقویت اجرای توافق 2016 اتحادیه اروپا-ترکیه درباره امور پناهجویان شد و آنطور که خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرده است، مرکل ضمن تأکید بر اینکه به تعامل اتحادیه اروپا با ترکیه در خصوص موضوع کمک به آنکارا برای رسیدگی به مسئله پناهجویان ادامه می‌دهند، تصریح کرد: «من با اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) در خصوص این توافق، تبادل نظراتی داشتم».

کارشناسان معتقدند که این اظهارات مرکل می‌تواند به مفهوم آن باشد که اتحادیه اروپا، در صدد است گام‌های جدیدی را برای رسیدگی به نگرانی آنکارا در خصوص موضوع پناهجویان و همکاری در زمینه اجرای مناسب توافقنامه پناهجویان ترکیه و اتحادیه اروپا بردارد.

صدراعظم آلمان با اشاره به 3.6 میلیون آواره سوری که در ترکیه پناهنده شده‌اند، گفت: «از آنجایی که ترکیه تعداد زیادی پناهجو را پذیرش کرده است، ما درباره نوع کمک‌های مورد نیاز  آنکارا در این خصوص به گفت‌وگو با این کشور ادامه می‌دهیم».

در سال 2016، مرکل به امید متوقف کردن سیل پناهجویان به اروپا و ترکیه، از توافقنامه پناهجویان اتحادیه اروپا-ترکیه حمایت کرد اما مدتی بعد، اعتراف کرد که مشکلاتی در زمینه اجرای این توافق وجود دارد.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا خواستار کمک 6.6 میلیارد دلاری (6 میلیارد یورو) برای بهبود وضعیت زندگی آوارگان سوری در ترکیه شده است اما تا ژوئن 2019، تنها 2.22 میلیارد یورو از این مبلغ پرداخت شده است.

روز گذشته، مرکل ضمن تأکید بر تعهد آلمان به توافق پناهجویان اتحادیه اروپا-ترکیه، ابراز خرسندی کرد که نخست‌وزیر یونان نیز خواستار اجرای مناسب این توافق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول