اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استاندار اصفهان: بنای همه دولت‌ها بر اصل خدمت به کشور بوده است

استاندار اصفهان گفت: از ابتدای شکل‌گیری نظام، بنای همه دولت‌ها و ارگان‌ها بر اصل ارائه خدمت به کشور و نظام بوده است.

استاندار اصفهان: بنای همه دولت‌ها بر اصل خدمت به کشور بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی مردم تشکیل دهنده نظام هستند، به مناسبت شهدات رجایی و باهنر این هفته به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است؛ امیدوارم برای استمرار حرکت در راه آن‌ها شناخت خوبی از آن‌ها پیدا کنیم زیرا این 2 شهید اسوه و الگوی خدمت‌گزاری و تقوا بودند.

استاندار اصفهان افزود: همه مردم با مفهوم شهید و شهادت آشنایی کامل دارند و هرگز نام و یاد شهدا از یاد و خاطره نمی‌رود، اگر خدمت‌گزاری و تلاش آن‌ها در راه استقرار نظام نبود، شاهد این آرامش و آسایش در کشور نبودیم.

وی با بیان این‌که شهدا برای ما الگو هستند، گفت: اگر از خدمات دولت تدبیر و امید صحبت می‌شود به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت‌های دیگر نیست، بلکه از ابتدای شکل‌گیری نظام همه دولت‌ها و ارگان‌ها بر اصل ارائه خدمت به کشور و نظام بوده است.

رضایی در ادامه عنوان داشت: همه ما خدمت‌گزار مردم هستیم و این یک فرصت است که ادای دین به مردم داشته باشیم؛ وقتی با خانواده شهدا رو به رو می‌شوم، خود را بدهکار آن‌ها می‌دانم و تا جان در بدن داریم باید در جهت توسعه به مردم خدمت کنیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: همه مردم می‌دانند برای بررسی عملکرد باید شرایط روز دولت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، برای تحلیل درست از عملکرد دولت باید زمانی که دولت را از دولت قبلی تحویل گرفت را احصا کرد.

وی تصریح کرد: در آن زمان تحریم‌های ظالمانه‌ای از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه این نظام وضع شده بود، آن روز اجماع جهانی علیه ما شکل گرفته بود تا ایران اسلامی را علی‌رغم صلح‌طلبی، تروریست جهانی نام دهند و ایران را خطر جهانی می‌دانستند در حالی که ایران همیشه از صلح سخن گفته است.

رضایی با بیان این‌که در پرونده هسته‌ای به شدت علیه ایران اجماع شکل گرفته بود، گفت: رشد اقتصادی منفی 6 درصد را داشتیم و تورم بالای 40 درصد را تجربه می‌کردیم؛ بی‌ثباتی سیاسی و اختلافاتی به دلیل برخی مسائل سیاسی وجود داشت و ناامیدی فزاینده‌ای در بین مردم حاکم بود.

استاندار اصفهان با اشاره به عملکرد دولت اعتدال در دوره اول گفت: در مرحله 55 ماهه اول طولانی‌ترین و مهم‌ترین مذاکرات را با دنیا داشتیم که منجر به توافقات هسته‌ای شد، لغو تحریم‌های هسته‌ای را به دلیل مذاکرات داشتیم و تمامی قطع‌نامه‌های سازمان ملل علیه کشور لغو شد.

وی افزود: ایران تنها کشوری بود که حق غنی‌سازی را در سازمان ملل ثابت کرد و آن‌ها این حق را به رسمیت شناختند و با مذاکره از ذیل فصل هفتم سازمان ملل خارج شدیم، همچنین طرح تحول نظام سلامت اجرا و تحریم فروش هواپیما لغو شد.

رضایی با اشاره به اتمام ساخت تعداد 710 هزار خانه از دولت قبلی، بیان داشت: رشد اقتصادی به 7.4 درصد تبدیل شد، در سال 92 واردکننده نفت‌گاز بودیم و در پایان دولت یازدهم صادرکننده شدیم.

استاندار اصفهان در خصوص عملکرد دولت در مرحله 18 ماهه بعدی تا امروز گفت: استکبار جهانی به اجماع بیشتری رسید که ایران ممکن است خطری برای آن‌ها باشد و انگلیس و نتانیاهو به تکاپو افتادند.

وی خاطر‌نشان کرد: این اتفاقات سبب شد شخصی تبهکار مانند ترامپ روی کار بیاید، تحریک مردم علیه دولت بیشتر شد و سبب شد آمریکا از برجام خارج شود و فشار‌های حداکثری به ایران وارد شد؛ همچنین جان بولتن که از اول علیه ایران دسیسه می‌کرد روی کار آمد.

رضایی با اشاره به این‌که نباید جنایت منافقان را نادیده بگیریم، یادآور شد: برخی دنبال فروپاشی نظام از داخل بودند و تحریم‌های زیادی را علیه مردم وضع کردند اما ایران برای 40 ساله‌های بعد آماده می‌شود؛ آن‌ها حضور مردم در صحنه را نمی‌بینند اما در شهر خودمان حضور مردم در بهمن 97 بسیار منسجم‌تر از سال‌های قبل بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: با هدایت مقام معظم رهبری و همدلی بین مردم و نظام تحریم‌ها نتوانست کاری انجام دهد، اگر کنترل بازار ارز را داریم به دلیل همدلی و تبعیت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: برای اولین‌بار تأمین مالی از بازار سرمایه رکورد 101 میلیارد تومان را شکست، در سال 97 فقط هزار و 300 پروژه در هفته دولت داشتیم اما امسال هزار و 734 پروژه داشته‌ایم که 620 پروژه توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رضایی در پایان گفت: آمار اشتغال اصفهان در بهار امسال 0.1 از متوسط کشوری بیشتر شده است و برای حفظ ثبات، تعامل فعال با جهان، ارتقای وضعیت تولید، برای رفع مشکلات معیشتی مردم و رونق تولید تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/63090/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول