اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت «نظربایف» از مقامات کشورهای هسته‌ای برای مذاکره در «نورسلطان»

نخستین رئیس جمهور قزاقستان از رؤسای جمهور روسیه، آمریکا، چین و سایر کشورهای هسته‌ای برای انجام مذاکره در «نورسلطان» دعوت کرد.

دعوت «نظربایف» از مقامات کشورهای هسته‌ای برای مذاکره در «نورسلطان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان از «پوتین»، «ترامپ»، «شی جین پینگ» و سایر رهبران قدرت های هسته ای برای سفر به قزاقستان دعوت کرد.

نظربایف ضمن سخنانی در مراسم اهدای جایزه خود برای جهان بدون سلاح  هسته ای و مشارکت در امنیت جهانی در شهر نورسلطان، گفت: موضوع این مذاکرات باید مسئله خلع سلاح هسته ای و منع گسترش آن باشد.

وی افزود: جامعه جهانی باید در مواجهه با همه چالش ها و تهدیدات زمان با خردمندی رفتار و به طور قاطع در راستای آینده سیاره گام بردارد.

به گفته نظربایف، قبل از هر چیز مذاکرات در این زمینه در حالی موثر خواهد بود که در میز مذاکرات رهبران قدرت های جهانی گردهم آیند.

نظربایف گفت: بنابراین من در یک پیشنهاد رسمی به بازیگران اصلی، از جمله رؤسای جمهور آمریکا، روسیه، چین و سایر قدرت های هسته ای پیشنهاد ملاقات در پایتخت قزاقستان را دارم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول