اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پایتخت قزاقستان صاحب جشنواره بین‌المللی فیلم شد

جشنواره نوپا و بین‌المللی فیلم آلماتی، شهریورماه جاری در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

پایتخت قزاقستان صاحب جشنواره بین‌المللی فیلم شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت رسمی جشنواره، جشنواره بین‌المللی فیلم آلماتی (Almaty Film Festival) در پایتخت قزاقستان در روزهای ۱۴ تا ۲۰ سپتامبر (۲۳ تا ۲۹ شهریور) برگزار می‌شود. 

این جشنواره جدید با ابتکار Astana Film Fund و با حمایت شهرداری آلماتی سازماندهی شده است. هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی شهر آلماتی به عنوان یک مرکز فرهنگی و گردشگری در آسیای مرکزی، معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های سینمای قزاقستان به جامعه جهانی، توسعه صنعت فیلم کشور، جلب توجه مردم به سینمای قزاق و تقویت همکاری بین المللی است. این جشنواره در سال جاری با شعار «تقارب فرهنگ‌ها» در سه بخش برگزار خواهد شد. 

«سامال اسلام آوا» بازیگر قزاقستانی برنده جایزه «پالم طلایی» و «آلکسی پتروخین» یکی از معروفترین تولیدکنندگان فیلم در روسیه، از جمله اعضای هیئت داوری جشنواره فیلم آلماتی هستند.

«ناتالیا ایوان آوا» تولید کننده معروف روسی و رئیس مرکز تولید فیلم «خاراشا پروداکشن»، «آنتون مالیشف» رئیس بنیاد آبراموویچ، «جی جان» رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان و «فلیکس وانگیندر خیوسین» دبیرکل انجمن فیلم‌های کودکان اروپا از جمله مهمانان ویژه به شمار می‌آیند.

 

 

«آکان ساتایف» کارگردان قزاقستانی و رئیس جشنواره آلماتی گفت: صنعت فیلم قزاقستان تحولات خوبی را از سر می‌گذراند. علاقه مردم به فیلم‌های تولید داخلی سال به سال افزایش می‌یابد. فستیوال آلماتی امکان عملی کردن ایده‌های سینماگران جوان را فراهم آورده است. شخصیت‌های جدید به این صحنه پا نهاده‌اند و در خارج از کشور نیز شهرت آنها آرام آرام افزایش می‌یابد. این امر، برای توسعه فرهنگ قزاقستان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول