اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | نیروهای دولت «هادی» فرودگاه عدن را از امارات پس گرفتند

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که نیروهای دولت «منصور هادی» کنترل فرودگاه عدن را از شبه‌نظامیان وابسته به امارات پس گرفته‌اند.

یمن | نیروهای دولت «هادی» فرودگاه عدن را از امارات پس گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌ها از جمله «الخبر الیمنی» و «الیمن الان» گزارش دادند، نیروهای دولت مستعفی این کشور به ریاست «عبد ربه منصور هادی» کنترل فرودگاه عدن را در اختیار گرفته‌اند.

«احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن امروز (چهارشنبه)  اعلام کرد، کنترل شهر عدن را از نیروهای اماراتی پس گرفته شده است.

خبرگزاری آناتولی نیز با اعلام اینکه نیروهای وابسته به دولت هادی وارد شهر عدن شده‌اند، اعلام کرد که نیروهای هادی موفق شده‌اند کنترل فرودگاه عدن را پس بگیرند.

بر اساس گزارش «العربیه الحدث» ، وزارت کشور دولت مستعفی در بیانیه‌ای از منع آمد و شد موقت در عدن، ابین و لحج خبر داد و «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی هر حضور نظامی یا امنیتی خارج از سازمان‌های دولت مستعفی را مردود دانست.

نیروهای «الحزام الامنی» وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات، نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به اشغال خود درآوردند و این نیروها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند.

دولت منصور هادی حوادث شهر عدن را «کودتای از پیش‌ طراحی شده امارات» علیه خود می‌داند و طی بیانیه‌ای خواستار مقابله با شورشیان مسلح مورد حمایت ابوظبی شد

 نیروهای دولت عبد ربه منصور هادی پیش از ظهر امروز توانستند با پیش روی در استان أبین در جنوب یمن شهر «زنجبار» مرکز استان را به کنترل خود در آورند.

به گزارش العربیه، عناصر دولت هادی با تسلط به شهر «زنجبار» دیگر شهرستان‌های استان أبین را نیز به کنترل خود در آورند. این شبکه ادعا کرد که درگیری‌ها برای پیشروی نیروهای منصور هادی به سمت استان عدن در جریان است.

تسلط نیروهای دولت هادی به استان أبین در حالی است که دولت مستعفی یمن روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام کرد که به درخواست ائتلاف سعودی برای آتش‌بس در استان‌های عدن، ابین و شبوه  پاسخ مثبت داده و از عناصر خود خواسته است تا درگیری‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول