اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جلسه پر از نیش و کنایه شورای شهر زنجان و دیگر هیچ!

در جلسه امروز شورای شهر زنجان از هر دری سخن گفته شد، امروز برخلاف جلسات دیگر پرتنش نبود و اعضا سعی کردند با سخنان کنایه‌دار اعتراض خود را به برخی از مسائل اخیر شورا نشان دهند.

جلسه پر از نیش و کنایه شورای شهر زنجان و دیگر هیچ!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، پس از انتخاب هیأت رئیسه سال سوم شورای شهر در غیاب یکی از اعضا و با حضور شهردار برگزار شد.

امروز در جلسه شورای شهر زنجان از هر دری سخن گفته شد از شهرداری که بوی انتخابات مجلس گرفته است تا موضوع پرحاشیه نیروهای انسانی که هر از چندگاهی خبرساز می‌شود و 200 میلیون تومانی که قرار بود شورا به صدا و سیما بابت پوشش برنامه‌های آنها بدهد هم سخن گفته شد.

جلسه امروز شورای شهر با سرعت کمتری نسبت به جلسات دیگر در حال برگزاری بود که در نهایت یکی از اعضای شورا از منشی جلسه خواست تا دستور جلسات را سریع‌تر قرائت کند.

امروز برخلاف جلسات دیگر پرتنش نبود و اعضا سعی کردند با سخنان کنایه‌دار اعتراض خود را به برخی از مسائل اخیر شورا نشان دهند.

از جمله مهمترین دستور جلسات این جلسه شامل درخواست صدور مجوز ترک تشریفات واگذاری اجرای سامانه یکپارچه اتوبوسرانی به مبلغ 300 میلیون تومان، انعقاد قرارداد با صدا و سیما برای تولید و پخش برنامه تلویزیونی 20 دقیقه‌ای به مدت 80 دقیقه از قرار دقیقه‌ای 200 هزار تومان، خرید یک دستگاه هالتر برای هیأت وزنه‌برداری زنجان بود.

*یارگیری کاندیداهای مجلس از شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای این جلسه به مناسبت‌های پیش رو از جمله روز پزشک اشاره کرد و این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

حمیدرضا حمیدی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را به دولت‌مردان تبریک گفت.

وی همچنین به انتخاب شهرداری زنجان به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این موفقیت را نیز به مجموعه شهری تبریک می‌گوییم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه اواخر امسال انتخابات را داریم که امیدواریم پرشور باشد و زمینه مشارکت پرشور مردم هم فراهم شود، اضافه کرد: یک موضوع مهم این است که شاید برخی کاندیداها درخواست همکاری کنند و آنطور که بنده می‌بینم به نظرم کاندیداها در حال یارگیری هستند، در حالی که باید در شهرداری حمایت از کاندیداها ممنوع شود.

مسعود مرادخانی همچنین به بحث جذب نیرو در شهرداری زنجان در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: از شهردار می‌خواهم برای جلسه آینده آماری از اعضای جذب شده در حوزه‌های مختلف  شهرداری ارائه کنند  تا کم و کیف افراد جذب شده مشخص شود.

وی همچنین به بحث عدم پیشرفت برخی از پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و افزود: نمی‌دانم علت اینکه پروژ‌ه‌ها پیشرفت نمی‌کنند، چیست؟ برای مثال تقاطع شیخ فضل الله جمهوری، امتداد ۲۴ متری اعتمادیه، گزارشی از وضعیت تملک املاک در این محدوده، باغ هاشم نژاد، احداث ساختمان اداری که باید در این زمینه تمهیدی اندیشیده شود.

*هرکاری می‌کنیم ایراد می‌گیرند

شهردار زنجان نیز در این جلسه ضمن تبریک به هیأت رئیسه جدید شورای شهر زنجان اظهار کرد: ما همان مسیر را با حمایت پیش خواهیم برد و ۹ به علاوه یک را پیش می‎بریم.

مسیح‌الله معصومی با اشاره به اینکه امروز مردم دیدگاه مثبتی نسبت به مجموعه مدیریت شهری دارند، افزود: کارهای بسیاری در شهر انجام شده است اما متاسفانه این طور باب شده که همیشه منتقدان با جراید مصاحبه کرده و یا به ما مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه سبزه‌میدان که اصلاح طرح انجام شد پیمانکار انتخاب شد، گفت: در این راستا پیمانکار تضامین لازم را ارائه کرده و در حال معرفی مدیر پروژه است و طبق وعده تا ۱۰ روز دیگر نسبت به تجهیز کارگاه اقدام خواهد کرد.

شهردار زنجان گفت: در همین راستا ما یک سری کارها را انجام دادیم و محل اداری در اختیار پیمانکار و مدیر پروژه در کنار فرهنگسرای زنگان قرار دادیم  و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدیر پروژه مشخص شده و جرائم تاخیری و تشویقی لحاظ خواهد شد.

وی گفت: در پروژه سبزه‌میدان، پیمانکار به ازای هر ماه تاخیر یک و نیم میلیارد تومان و به ازای هر ماه تسریع در انجام پروژه 500 میلیون تومان تشویق دریافت خواهد کرد .

وی گفت: در حوزه سامانه اتوبوسرانی نیز با دو ماه فعالیت، بسیاری از مشکلات حل شده و مسیرها مشخص شده است، گفت: ما حتی گفته‌ایم که هر ربع ساعت اتوبوس حرکت کند.

معصومی گفت: در مورد اتوبوسرانی هم چند عارضه وجود دارد که هر تغییر و تحولی همواره با مخالفت‌هایی مواجه است همانطور که در پروژه امام حسن مجتبی (ع) شاهد مخالفت‌هایی بودیم اما امروز با سیل تقدیر و تشکر مواجه هستیم.

وی همچنین درباره مبحث انتخابات نیز گفت: بنده هرگز بیت‌المال را در منافع شخصی از جمله تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هزینه نخواهیم کرد و تاکنون هیچ کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی با بنده دیداری نداشته است.

*عرضه اتوبوس‌داری نداشته باشیم، افزایش تعداد به دردی نخواهد خورد

شهردار زنجان همچنین در ارتباط با بحث مشکلات شهرداری در حوزه ساختمانی بیان کرد: بنده به دنبال این نیستم که ساختمان‌های متعدد برای شهرداری بسازم، بلکه در زنجان ساختمان‌های بسیاری ساخته شده که با قیمت مناسبی می‌توان آنها را خریداری کرده و از این طریق مشکل چند سازمان را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با ساختمان‌ها با یکی از بانک‌های زنجان و همچنین دانشگاه آزاد صحبت شده است، گفت: اما برای شهرداری مرکز یک ساختمان بسیار خوبی خواهیم ساخت.

معصومی در واکنش به سخنان یکی از اعضای شورا در ارتباط با سامانه اتوبوسرانی بیان کرد: برخی اوقات یک صحبت‌هایی می‌شود که مجموعه شهری را به حاشیه می‌برد، کشور الان اتوبوس ندارد، آنوقت ما اتوبوس 30 میلیون تومانی خریداری کرده‌ایم، اعتراض می‌شود.

شهردار زنجان گفت: نمی‌دانم، چرا اینطور برخورد می‌شود، «وقتی اتوبوس فرسوده را تعمیر و بازسازی می‌کنیم یک ایراد می‌‌گیرند، می‌آییم اتوبوس خودمان را بازسازی می‌کنیم یک ایراد دیگری گرفته می‌شود، کجای این کار بد است وقتی اتوبوس اسقاطی خودمان را 30 میلیون تومان فروختیم و اتوبوس بازسازی شده را 30 میلیون تومان خریداری کرده‌ایم».

وی افزود: ما اتوبوس بازسازی شده را به قیمت 30 میلیون تومان از مشهد خریداری‌ کرده‌ایم، می‌گویید از مشهد خریداری شده است؟ یک طرح و ایده درست انجام شده و ما نیز در استان به دنبال اجرای آن هستیم، می‌گویید، تقلید شده است، در حالی که چه اشکالی دارد، وقتی در دین اسلام نیز به تقلید تأکید شده ما نیز این کار را بکنیم، کاری که درست است.

معصومی افزود: راه برون رفت از ترافیک شهر زنجان تقویت حمل و نقل عمومی است، وقتی ما عرضه نداریم که اتوبوس را درست مدیریت کنیم، برویم شیک‌ترین اتوبوس‌ها را هم بخریم کاری از پیش نخواهیم برد.

شهردار زنجان گفت: مدیریت اتوبوس فرستادن چند کارمند به خیابان نیست، بلکه با نرم‌افزار درست می‌شود، ما از تهران و اصفهان چه چیزی کم داریم که نتوانیم مثل آنها عمل کنیم؟

وی گفت: اینجا یک حرف‌هایی می‌زنید که کلی پول مطالعات را داده‌ایم، چرا این را می‌گویید که دوستان رسانه هم فکر کنند، چه اتفاقی افتاده است.

*'گزارش رضایت‌مندی مردم باید مستند باشد

دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در واکنش به سخنان شهردار زنجان در ارتباط با رضایت‌مندی طرح اتوبوسرانی گفت: بهتر است، گزارشات در این حوزه مستند باشد تا ببینیم آیا واقعا مردم به همان میزان که شهرداری ادعا دارد، از طرح راضی هستند یا خیر؟

احمد نصیری همچنین در انتقاد به عدم پیشبرد امور در بحث ساختمان‌های شهرداری گفت: وضعیت ساختمان‌های شهرداری خوب نیست اما هیچ اتفاقی هم در این رابطه رخ نداده است.

*تعامل با رسانه‌ها جاده دو طرفه است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ارتباط با بحث انعقاد قرارداد با صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:  این تعامل مثل یک جاده دو طرفه است و مورد انتظار مردم نیز است.

سجاد خدایی گفت: ما به عنوان خادمین مردم باید اقدامات خود را به سمع مردم برسانیم که اگر این امر محقق شود، قطعا موجب امیدآفرینی در جامعه خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه گاها وقتی در محافل مردمی حاضر می‌شویم و مردم گلایه خود را مطرح می‌کنند، توضیحاتی به آنها ارائه می‌دهیم اما با این واکنش مواجه می‌شویم که خب پس چرا اطلاع‌رسانی نشده است و همین جواب یعنی اهمیت اطلاع‌رسانی در این حوزه بالاست.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول