اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

مردم توانمندی دفاعی ایران را در سرکوب داعش لمس کردند

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، ایران گفت: مردم کاربرد توانمندی‌های دفاعی را در دفع دشمن و سرکوب داعش در عراق، سوریه و جبهه مقاومت مشاهده کردند.

مردم توانمندی دفاعی ایران را در سرکوب داعش لمس کردند

به گزارش گروه امنیتی و دفاعی خبرگزاری فارس، رضا مظفری نیا معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو، ضمن تبریک هفته دولت، به دستاورها و توانمندی های معاونت امور صنعتی وزارت دفاع اشاره و بیان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران دستیابی به استقلال در عرصه صنعت دفاعی است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم اکنون با تکیه بر پیشرفت های صنایع دفاعی از دید ناظران بین المللی و تئوریسین های نظامی، قدرتمندترین کشور در منطقه و از کشورهای صاحب نفوذ و تاثیرگذار در عرصه بین الملل شناخته می شود.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع اظهار داشت: امروز حرکت پرشتاب صنایع دفاعی کشور و ساخت و تولید و عرضه تاسیسات و سلاح های نوین علاوه براینکه مردم دنیا را شگفت زده کرده، موجب ترس و وحشت دشمنان جمهوری اسلامی و در عین حال موجب غرور ملی نیز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت صنعت دفاعی از نظر تولید انواع تسلیحات سبک و مهمات و خودروهای زرهی سبک و سنگین گفت: مردم کاربرد این موارد را در دفع دشمن و سرکوب داعش در سرزمین های اسلامی عراق و سوریه و جبهه مقاومت مشاهده کردند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید انواع موشک های کوتاه برد، میان برد و برد بلند و نقطه زن به یکی از قدرتمندترین کشورهای مستقل دنیا از نظر موشکی تبدیل شده است.

مظفری نیا وضعیت کشور از نظر تولید و توسعه پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشینِ شناسایی و تهاجمی را اینگونه تشریح کرد: این وسایل قادرند به دور از چشم رادارهای دشمن هزاران کیلومتر پرواز کرده و با شناسایی و کسب اطلاعات از مواضع دشمنان به سلامت به مقصد بازگردند.

وی با اشاره به تولید و ساخت انواع بالگردهای تهاجمی و هواپیمایی جنگنده با قابلیت پرتاب انواع موشک ها و بمب های نقطه زن خاطرنشان کرد: ما سال گذشته "هواپیمای جنگنده بومی کوثر" را عرضه و خط تولید آن را در هواپیماسازی ایران راه اندازی کردیم. امسال نیز چند فروند آن را به نیروی هوایی مقتدر ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهیم داد.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع تولید تصریح کرد: ما نسل جدید شناورهای سبک و سنگین با قابلیت حمل انواع سلاح های سبک و سنگین توپخانه ای و موشکی و زیردریایی ها و اژدرهای پیشرفته دست برتر را برای نیروی دریایی ارتش و سپاه فراهم کردیم.

وی بیان کرد: ما از نظر ساخت و تولید انواع رادارهای برد بلند و برد کوتاه و سامانه های الکترونیکی و کشف سیگنال های راداری و ساخت سامانه های متنوع پدافند هوایی در وضعیتی قرار داریم که هر گونه تعرض موشک های بالستیک و جنگنده های پیشرفته و رادار گریز دشمن به آسمان ایران، با پاسخ کوبنده سیستم های پدافند هوایی مواجه خواهد شد کمااینکه مردم نمونه این پاسخ را در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی مشاهده کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز با داشتن سامانه پدافند هوایی قدرتمند و تمام ایرانی "باور 373" هرگونه اهداف جنگنده رادار گریز و موشک های بالستیک و پهپادهای پیشرفته را از ارتفاع چند کیلومتری از سطح زمین تا ارتفاعات 70 هزار پا را کشف و شناسایی کرده و مورد هدف قرار خواهیم داد.

مظفری نیا موقعیت برجسته صنعت دفاعی ایران را جلوه اقتدار و خودباوری و عزت ملی و جلوه رونق تولید خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به واسطه این اقتدار به یک جزیره امن و با ثبات در منطقه تبدیل شده است.

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع در پایان مطلب یادآور شد: یکی از ژنرال های رژیم صهیونیستی مدتی پیش اعلام کرد که اگر فکر حمله به ایران به سر ما بزند ایرانی ها چنان بلایی بر سر ما می آورند که نمی توانیم از جای خود بلند شویم. این نشان می دهد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، قدرت بازدارنده است و دشمنان جرأت تعرض به ایران را پیدا نمی کنند؛ از این روست که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند: "جنگ نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول