اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تیرانداز اصفهانی در خط آتش کسب سهمیه المپیک

شروع مسابقات جهانی تیراندازی، پیروزی تیم ملی والیبال برابر کوبا و زندانی شدن دلیخت در یوونتوس از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.

تیرانداز اصفهانی در خط آتش کسب سهمیه المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در روز 5 شهریور ماه علاوه بر این‌که برنامه رقابت‌های جهانی تیراندازی مشخص شد، زمان شروع لیگ برتر والیبال نیز اعلام شد.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ مسابقات جهانی ریو آخرین رقابت جهانی برای کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی به شمار می‌رود که پس از این رقابت‌های تیراندازان باید برای حضور در توکیو در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کنند؛ امروز و در تپانچه 25 متر گلنوش سبقت‌الهی از اصفهان باید با حریفان خود رقابت کند.

✅ رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران از هشتم آبان آغاز خواهد شد، قرعه‌کشی این رقابت‌ها روز یکشنبه 24 شهریور برگزار می‌شود و تنها تیم‌هایی که تسویه حساب کرده‌ باشند، می‌توانند در مراسم قرعه کشی حاضر شوند؛ سپاهان نماینده اصفهان در لیگ برتر والیبال است.

✅ از روز‌های گذشته مباحثی مبنی بر تغییر روز بازی سپاهان و ماشین‌سازی از پنج‌شنبه به جمعه مطرح شده است، این درخواست از سوی باشگاه سپاهان به دلیل تعویق یک روزه بازی مقابل شاهین در هفته اول مطرح شده است؛ با این حال تیم ماشین سازی طبق برنامه قبلی خود امروز راهی اصفهان می‌شود.

✅ در نشست کادر فنی تیم ملی شنا، شناگران تیم ملی بر اساس حد نصاب‌های اعلام شده، انتخاب شدند تا در کمپ تمرینی شهریور ماه سال جاری با هدف انجام تست‌های تخصصی شرکت کنند؛ علی‌رضا یاوری و متین سهران از اصفهان انتخاب شده‌اند.

✅ در رقابت‌های انتخابی درون اردویی بانوان ووشوکار در بخش ساندا در وزن 65 کیلوگرم الهه منصوریان برای دومین بار از سد محنا رحیمی گذشت و نفر اول وزن خود شد.

تیم ملی ووشو خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که اواخر مهر در «شانگهای» چین برگزار می‌شود‌، آماده می‌کند.

✅ دومین دوره رقابت‌های هندبال المپیاد استعداد‌های برتر دختران کشور در یزد به پایان رسید؛ در این دوره از مسابقات در مرحله نهایی اصفهان برابر فارس پیروز شد و مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ طبق آخرین رنکینگ تیم‌های ملی فوتسال جهان تیم ملی ایران همچنان در رده اول آسیا و سوم جهان قرار دارد، بر این اساس تیم ملی ایران با 1663 امتیاز پس از برزیل و اسپانیا جایگاه سوم را همچنان در اختیار دارد.

✅ تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دیدار پلی‌آف رقابت‌های قهرمانی جهان در تونس با نتیجه 3 بر صفر (25 بر 19، 26 بر 24 و 25 بر 22) کوبا را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

در این مسابقه تیم ایران 38 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز از دفاع روی تور، 7 امتیاز از سرویس مستقیم و 23 امتیاز از اشتباهات کوبا کسب کرد.

✅ مسابقات فوتسال جام باشگاههای جهان 2019 در بانکوک تایلند در حال برگزاری است. تیم فوتسال مس سونگون نماینده ایران و آسیا در این مسابقات حضور دارد و در روز دوم به مصاف تیم ال پوز مورسیا اسپانیا رفت که در یک بازی ضعیف شکست خورد و ال پوز مورسیا توانست در یک بازی پرگل 7 بر صفر این تیم را شکست دهد.

مس از ادامه حضور در این رقابت‌ها در همان مرحله ابتدایی ناکام ماند و از رسیدن به مراحل نهایی بازماند.

✅ پس از پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا و معرفی بهترین‌های این رقابت‌ها‏‏‏، ملی‌پوشان ایران در دو بخش در میان بهترین‌ها قرار گرفتند؛ بر این اساس ادنا عیساییان به عنوان بهترین ریباندر و دلارام وکیلی به عنوان بهترین سه امتیازی زن انتخاب شدند.

تیم ملی بسکتبال بانوان پس از سال‌ها برای اولین‌بار با حجاب اسلامی در یک مسابقه رسمی حضور یافت و موفق شد اولین مدال تاریخ بسکتبال زنان ایران را کسب کند.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ تیم فوتبال یوونتوس ماتیاس دلیخت را با قراردادی 5 ساله به خدمت گرفت، بانوی پیر برای خرید دلیخت مبلغ 75 میلیون یورو به اضافه 10 میلیون پاداش طی 5 سال را به آژاکس پرداخت خواهد کرد.

با این وجود عملکرد این مدافع در بازی‌های پیش فصل یوونتوس چندان درخشان نبود و به نوعی ناامیدکننده بود، همین موضوع باعث شد تا مائوریتسیو ساری او را در بازی اول یوونتوس در سری آ نیمکت‌نشین کند.

✅ در آستانه 4 روز تا جام جهانی بسکتبال دیدارهای دوستانه ادامه دارد و تیم‌های حاضر همچنان در حال محک زدن خود هستند.

برهمین اساس تیم ملی بسکتبال آمریکا، مدعی اول عنوان قهرمانی در دیدار با کانادا 84 بر 68 به برتری رسید؛ اردن یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی مقابل تیم ب چین به میدان رفت و در نهایت 84 بر 72 به برتری دست یافت.

 ✅ دیروز سالروز پیوستن لوکا مودریچ به باشگاه رئال مادرید بود، 7 سال پیش در چنین روزی این هافبک کروات به تیم اسپانیایی پیوست؛ بر این اساس عملکرد این ستاره کروات در این باشگاه منتشر شده است.

انتهای پیام/63090/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول