اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رسانه‌ها حلاوت وقف را برای مردم بیان کنند/ برکات وقف در فضای مجازی تبیین شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: رسانه‌ها در کنار اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، حلاوت وقف را برای مردم بیان کنند و برکات وقف در فضای مجازی تبیین شود.

رسانه‌ها حلاوت وقف را برای مردم بیان کنند/ برکات وقف در فضای مجازی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار مدیر و جانشین دفتر خبرگزاری فارس استان سمنان با وی اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه و احسان ماندگاری است که در دین اسلام با هدف توزیع ثروت به‌خوبی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در طول تاریخ اسلامی ما، خیران و واقفان خیراندیش با سخاوت خود، بخشی یا کل دارایی‌شان را با نیت‌های خیرخواهانه و در جهت رفع نیازهای روز جامعه وقف کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: بیان و تبیین امور ابزار کار رسانه است و رسانه‌ها با وقف قلم و بیان خود می‌توانند به توسعه و ترویج فرهنگ وقف کمک کنند.

تدینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فعالیت در فضای مجازی و استفاده بهینه از این بستر تصریح کرد: امروز جنگ رسانه‌ای جای نبرد در میدان جنگ سخت را گرفته است و باید تلاش کنیم تا در این وضع از بسترهای موجود در فضای مجازی برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمن حداکثر استفاده را ببریم.

وی گفت: تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید تلاش شود تا با شیوه‌های نوین در این فضا به بیان برکات وقف بپردازیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، رسانه‌ها را همراه و یاور مجموعه خود در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغ وقف دانست و افزود: طبق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از وظایف حاکمیت ترویج مسائل دینی است.

تدینی افزود: امروز باید تلاش کنیم تا سنت حسنه وقف را به‌عنوان یکی از مباحث مهم در دین اسلام به‌خوبی به مردم بشناسانیم.

وی با اشاره به نقش ارزنده رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس در ترویج و تبیین مفاهیم دینی و ارزشی خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف والای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون کمک و همراهی رسانه‌ها امری دشوار است.

وقف؛ از الگوهای بارز اقتصاد مقاومتی

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست، ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی به‌عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف یکی از الگوهای بارز اقتصاد مقاومتی در عصر حاضر محسوب می‌شود که از صدر اسلام تاکنون خدمات بی‌شماری به مردم ارائه کرده است.

سپیده سیر اظهار کرد: در دوران مختلف، سنت حسنه وقف همواره در جهت رفع معضلات اجتماعی پیشگام بوده و آثار و برکات فراوانی در طول تاریخ از خود بر جای گذاشته است.

وی با تشریح فعالیت‌های متنوع خبرگزاری فارس استان سمنان در بخش‌های مختلف افزود: به‌عنوان یکی از اعضای خانواده رسانه‌ای استان سمنان آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در تشریح اهداف و گزارش اقدامات و برکات وقف اعلام می‌کنیم.

مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان با بیان اینکه سنت حسنه وقف، توجه به نیات جدید وقف و تبلیغ و ترویج آن به فعالیت‌های مستمر رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیاز دارد، از اهتمام مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در راستای تشکیل ستاد راهبردی اطلاع‌رسانی وقف در سمنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول