اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اذعان یک فرمانده نیروهای حفتر به مشارکت امارات در حملات لیبی

یک فرمانده نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» اذعان کرد که در حمله به شهر غریان واقع در جنوب پایتخت این کشور از پهپادهای اماراتی استفاده کرده‌اند.

اذعان یک فرمانده نیروهای حفتر به مشارکت امارات در حملات لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ «فوزی بوحراره» از فرماندهان نیروهای خلیفه حفتر (فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی) اذعان کرد که در حمله به شهر غریان از پهپادهای اماراتی استفاده شده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، بوحراره فرمانده سابق اتاق عملیات غریان بوده که روز دوشنبه (دیروز) نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» پس از دفع حمله نیروهای حفتر به شهر غریان واقع در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب طرابلس، وی را به اسارت گرفته‌اند.

بوحراره در یک ویدئوی منتشر شده از اعترافات وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در کنار نیروهای حفتر در اتاق عملیات غریان بوده‌اند، می‌گوید:«اماراتی‌ها».

امارات هنوز به این اعتراضات بوحراره واکنش نشان نداده است.

نوامبر ۲۰۱۷ حفتر دستور تشکیل اتاق عملیات غریان را صادر کرد و سرهنگ بوحراره نیز به عنوان فرمانده آن تعیین شد.

پیش از این «مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی از دفع حمله نیروهای حفتر به شهر غریان خبر داد.

المجعی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که «نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند حمله نیروهای حفتر به غریان واقع در ۱۰۰ کیلوکتری جنوب طرابلس را دفع کنند» (جزئیات بیشتر).

با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز حملات نیروهای حفتر با پشتیبانی امارات و مصر به طرابلس پایتخت لیبی، اما آن‌ها همچنان در نفوذ به این شهر ناکام مانده‌اند. در ابتدای عملیات شهر استراتژیک غریان به دست نیروهای حفتر افتاده بود که نیروهای دولت وفاق موفق شدند آن را بازپس بگیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول