اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

قضات به صورت دقیق امور اشتغال زندانیان را بررسی کنند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: قضات باید به صورت دقیق امور مربوط به اشتغال زندانیان را بررسی کنند تا ضمن اینکه محکومین مورد رأفت اسلامی قرار می‌گیرند از الطاف قانونگذار نیز بهرمند شوند.

قضات به صورت دقیق امور اشتغال زندانیان را بررسی کنند

علی‌اکبر گروسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه،  اظهار کرد: تأسیسات قانون‌گذار در قانون مجازات اسلامی مصوب سال92 بسیار ارزشمند و مطلوب است و چناچه مورد استفاده قرار گیرد می تواند به نفع جامعه باشد.

وی افزود : با توجه به اینکه ساز و کار استفاده از پابند الکترونیکی هم از جهت سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده، نیاز است که قضات محاکم در کل استان توجه ویژه به این امر داشته باشند و از نهادها و تأسیسات قانونی استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه به وضعیت اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: اشتغال زندانی در واقع یعنی یک نوع پیشگیری از وقوع جرم اجتماعی توسط محکومین به حبس که در زندان تحمل حبس می ‌کنندچراکه وقتی یک نفر زندانی عادت به کار کردن کرد و حرفه ای را در زندان آموخت پس از آزادی از زندان به اشتغال خود ادامه داده و دیگر دنبال ارتکاب جرم نخواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد : بنیاد تعاون زندان ظرفیت های بسیاری دارد که می توان با تدبیر و همدلی از آن برای زندانیان استفاده بهینه کرد.

گروسی تاکید کرد: باید قضات به صورت دقیق امور مربوط به اشتغال زندانیان را بررسی کنند تا ضمن اینکه محکومین مورد رأفت اسلامی قرار می‌گیرند از الطاف قانونگذار نیز بهرمند شوند البته به طوری که موجب سوء استفاده آنها نشود.

وی در خصوص دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش های انسانی گفت: باید حقوق متهمان و محکومان به عنوان یک شهروند حفظ شود و نباید کرامت آنها مورد آسیب قرار گیرد و اگر این افراد متهم یا محکوم هستند وفق قانون با آنها برخورد خواهد شد و به مجازات مقرر قانونی محکوم می شوند.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول