اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «بردی محمداف» با تجار و سرمایه‌گذاران سنگاپور

رئیس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر رسمی خود به سنگاپور، با تجار و سرمایه گذاران این کشور دیدار کرد.

دیدار «بردی محمداف» با تجار و سرمایه‌گذاران سنگاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربانقلی بردی محمداف» در چارچوب سفر خود به سنگاپور با جمعی از مدیران شرکت‌های بزرگ و مطرح این کشور دیدار کرد.

بردی محمداف با اظهار خوشحالی از فرصت بازدید رسمی از سنگاپور، دیدار با تجار این کشور را جهت ایجاد روابط سودمند بازرگانی و اقتصادی مغتنم عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی کشورش منجر به رشد توسعه سالانه 6-7 درصدی شده، وجود  منابع غنی طبیعی، موقعیت جغرافیایی مطلوب و همچنین سیاست «درهای باز» را زمینه ساز چشم اندازهای جدی برای سودآوری سرمایه گذاری عنوان کرد.

بردی محمداف همچنین گفت: در ترکمنستان جهت توسعه مشارکت اقتصادی بین المللی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، صنعت برق، حمل و نقل و ارتباطات، مجتمع کشاورزی، صنایع نساجی، کارآفرینی، احداث زیرساخت‌های مدرن، ایجاد واحدهای مربوط به حوزه‌های الکترونیک، رایانه و خدمات لجستیک شرایط مطلوب فراهم شده است.

وی تصریح کرد: دولت ترکمنستان در قالب تسهیلات مالیاتی، گمرکی، روادیدی و بیمه از سرمایه گذاران پشتیبانی قابل توجهی به عمل می‌آورد که منجر به افزایش تجارت خارجی شده است.

رئیس جمهور ترکمنستان اظهار داشت: نگاه دولت این کشور به سنگاپور به عنوان شریک تجاری و اقتصادی می‌باشد، در سال 2019 حجم تجارت بین 2 کشور 102.8 میلیون دلار بوده و تا اول ماه جولای سال جاری میلادی در ترکمنستان 6 پروژه سرمایه گذاری با مشارکت شرکت‌های سنگاپوری و 5 شرکت با حضور سرمایه این کشور به ثبت رسیده البته ظرفیت موجود همکاری‌های متقابل به مراتب بالاتر از این ارقام می‌باشد.

بردی محمداف ابراز اطمینان کرد توافقاتی که در آستانه سفر رسمی وی به سنگاپور در نخستین همایش تجار 2 کشور به دست آمد، به گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف کمک خواهد کرد.

در جریان این صبحانه کاری که در محل هتل «شانگری لا» برگزار شد در خصوص تعاملات بین شرکت‌های دولتی و خصوصی ترکمنستان و سنگاپور در زمینه‌های نفت و گاز، صنایع شیمیایی، بخش مالی، حمل و نقل، کشاورزی، مدیریت آب و سایر حوزه‌ها تبادل نظر صورت گرفت.

نمایندگان موسسات و شرکت‌های سنگاپوری از جمله تولیدکنندگان محصولات پیشرفته و با تکنولوژی‌های بالا پیشنهادات خود را برای همکاری با ترکمنستان ارائه دادند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول