اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| همکاری با دانشگاه‌ها برای ساخت ماهواره پارس 2

تعدادی ازمخاطبان بر لزوم توجه به اساتید و تحقیقات دانشگاهی تأکید داشتند که در همین راستا رئیس پژوهشگاه فضایی از همکاری این نهاد با دانشگاه‌ها برای ساخت ماهواره پارس 2 خبر داد.

فارس من| همکاری با دانشگاه‌ها برای ساخت ماهواره پارس 2

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، توجه به علم و رشد روز افزون آن می تواند به تحقق اهداف کشور کمک کند.تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» اعلام کردند:«چنانچه به تحقیقات و پژوهشگران در هر سطحی بطور جدی توجه شود و اجازه بلندپروازی به محققان داده شود قطعا مانند کشورهای دیگر شاهد تولید علم و رشد فزاینده علمی هستیم.»

یکی از مصادیق فعالیت‌های تحقیقاتی اساتید و دانشجویان که هم به رشد و بالندگی کشور کمک می کند و هم اقتصاد فضایی را به عنوان بازوی اقتصادی ایران، افزایش می‌دهد، موضوع ساخت و ارسال ماهواره‌هاست، پژوهشگاه فضایی به عنوان یکی از دست اندرکاران طراحی و تولید ماهواره فعالیت می کند.به همین منظور با حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران  گفت‌وگو کردیم.

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در حال حاضر الگویی که در طراحی ساخت ماهواره داریم این است که طراحی این ماهواره‌ها در پژوهشگاه فضایی انجام شود و برخی از ماژول‌های این ماهواره‌ها را به شرکت‌های خصوصی واگذار می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس، طراحی و ساخت ماهواره‌ها یا به عهده شرکت‌های خصوصی است و یا دانشگاه‌ها برای این امر با ما همکاری می‌کنند. 

* همکاری با دانشگاه‌ها برای ماهواره پارس ۲

وی ادامه داد: در حال حاضر ماهواره پارس 2 که گام بعدی پژوهشگاه فضایی در ماهواره‌های سنجشی است، بنا شده تا به کمک دانشگاه انجام شود. 

صمیمی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران من در پژوهشگاه فضایی بررسی جامعی انجام دادند تا کاربردهای خاص مورد نیاز ساخت ماهواره را بررسی کنند و اطلاعات لازم را دراختیار دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی قرار دهند. 

لازم به ذکر است، پژوهشگاه فضایی به دنبال ساخت و طراحی ماهواره‌های سنجشی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول