اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من|پیام رسان بومی هنوز نتوانسته اعتماد کامل مردم را جلب کند

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار شفاف سازی در خصوص عدم جایگزینی پیام رسان های بومی به جای تلگرام شدند که این موضوع پیگیری شد.

فارس من|پیام رسان بومی هنوز نتوانسته اعتماد کامل مردم را جلب کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار شفاف سازی در خصوص عدم جایگزینی پیام رسان های بومی به جای تلگرام شدند.

این مخاطبان اعلام کردند:«زمانی که تلگرام فیلتر شد، زمان مناسبی برای متولد شدن پیام رسان های خوب داخلی به وجود آمد. پیام رسان هایی هم پا به عرصه گذاشتند ، اما هر چه گذشت این پیام رسان‌ها با بی مهری  بیشتری از سوی مدعیان حمایت از پیام رسان‌های ملی قرار گرفت.»

برای پیگیری این موضوع به سراغ مرتضی متواضع کارشناس فناوری اطلاعات رفتیم تا این موضوع را آسیب شناسی کند.

مرتضی متواضع کارشناس فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره جایگزینی پیام‌رسان بومی به جای تلگرام گفت: متأسفانه هنوز مردم احساس می‌کنند که اگر در یک پیام‌رسان بومی اطلاعات خود را رد و بدل کنند، این اطلاعات در جای مطمئنی قرار ندارد و حتی از اطلاعات در سیستم‌ها و نهادهای دولتی استفاده می‌شود. 

وی افزود: به همین دلیل فکر می‌کنم تلگرام در این زمینه بهتر است و اطلاعات‌شان را به سادگی دراختیار نهادهای نظامی قرار نمی‌دهد. 

خلاقیت در ایجاد پیام رسان داشته باشیم

وی تأکید کرد: برخی فکر می‌‌کنند به دلیل آنکه این پیام‌رسان‌ها سرورهای پایداری دارد، از اطلاعات مردم استفاده نمی‌کنند، با این حال ما باید به دنبال این باشیم تا یک شبکه مجازی ایرانی داشته باشیم. 

وی خاطرنشان کرد:‌ راه‌حل این موضوع خلاقیت است. خلاقیت در تعریف و طراحی و پیشبرد اجرای پیام‌رسان داخلی می‌تواند به ما کمک کند تا هر چه سریع‌تر یک پیام‌رسان بومی جایگزین تلگرام داشته باشیم.

لازم به ذکر است، فیلتر تلگرام موجب شده تا پیام‌رسان‌های بومی برای جایگزینی آن تلاش کنند که تاکنون این امر محقق نشده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول