اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند/ نتوانسته‌ایم برون‌سپاری شهری را متوقف کنیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند و این موضوع نیاز به واکاوی دارد، گفت:‌طی دو سال گذشته نتوانسته‌ایم برون‌سپاری شهری را متوقف و موازی‌کاری‌‌ها را حذف کنیم.

مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند/ نتوانسته‌ایم برون‌سپاری شهری را متوقف کنیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری در جلسه امروز شورای شهر تهران در ارتباط با اقدامات انجام گرفته توسط اعضای شورای شهر طی دو سال گذشته اظهار داشت: در این دو سال فراز و نشیب‌های فراوانی را شاهد بوده‌ایم که مختص تهران است و هر چند مجموعه عملکرد شهری مثبت بوده ولی متأسفانه مردم از مدیریت شهری رضایت ندارند که این مسئله نیاز به واکاوی دارد.

وی افزود: جنس فرهنگی شهر را به سبک زندگی اکثر مردم نزدیک کردیم و تفریح را در ورزش محور قرار دادیم. یاد بزرگان ادبی و ورزشی را زنده نگه داشتیم و با سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط خوب  داشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌به جای تزریق مسکن به سازمان‌های مردم‌نهاد راه آنها را هموار کرده‌ایم و موفق شده‌ایم زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را ارتقا دهیم همچنین مدافع حقوق زنان و جوانان بوده و سامانه طرح‌ها و لوایح را برای حذف نظر مردم راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی به لغو مصوبه برج‌باغ‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله سبب حفظ ریه‌های کم‌توان شهر تهران شده و اقدامات مؤثری انجام داده‌ایم همچنین در این مدت تغییر رویه‌های زیادی صورت گرفته ولی مقاومت در مقابل آن وجود داشته است.

نظری گفت: توانسته‌ایم املاکی را که به ناحق به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده بود پس بگیریم ولی برخی از آنها به دلیل اینکه وابسته به قدرت بوده‌اند هنوز از پس دادن املاک ممانعت می‌کنند همچنین موفق شده‌ایم خانه‌های تاریخی را حراست کنیم و مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و دستفروشان را داشته باشیم که کمکی برای کسبه ثابت و دستفروشان سیار است هر چند شهرداری در اجرا اقدام قابل توجهی نداشته است.

وی گفت: توانسته‌ایم از ریخت و پاش‌ها کم کنیم و مصوباتی از جنس مردم داشته باشیم ولی علیرغم این مسائل نتوانسته‌ایم زیست شبانه را راه‌اندازی کنیم و برخی از معابر را آن طور که مردم خواسته‌اند نامگذاری کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین موفق نشده‌ایم در این دو سال هماهنگی در نقش‌های شهری ایجاد کنیم و یا سازمان فرهنگی و هنری را مجاب کنیم در درآمد و هزینه شفاف باشد همچنین موفق نشده‌ایم موازی کاری‌ها را در حوزه شهری حذف کنیم.

نظری تصریح کرد:‌در زمینه برون‌سپاری شهری که محل شائبه است نتوانسته‌ایم آن را متوقف و مدیریت کنیم و بدهی‌های چند هزار میلیاردی را تکلیفش را مشخص کنیم. که البته سنگ‌اندازی‌های زیادی در این زمینه انجام شده و ما همه تلاش‌مان‌ را در این زمینه انجام داده‌ایم.

حجت نظری تصریح کرد: موانع بر سر راه مدیریت شهری دوره پنجم کم نیست. از کنار رفتن اجباری شهردارانی که از اختیار ما خارج بود، تا تشکیل پرونده‌های قضایی برای برخی اعضای شورای شهر پایتخت که کاملا سخت‌گیرانه صورت پذیرفته است.

وی افزود: در کنار این موارد، ابطال مصوبات شوراها توسط دیوان عدالت اداری که صلاحیتش در این خصوص محل تردید است، اعتراض به برخی از مصوبات شوراها توسط هیات تطبیق که گاهی خارج از حدود اختیارات قانونی این شورا هیأت صورت می‌گیرد، همچنین عدم اجرای اصل 103 قانون اساسی توسط مسئولین بخش دولتی، حتی عدم اجرای برخی از مصوبات شوراها توسط شهرداری و ناتوانی قانونی شوراها در ملزم ساختن شهرداری‌ها را می‌توان بخشی دیگر از موانع بر سر راه شوراها دانست.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اراده‌ای در سطوح بالای نظام برای برگرداندن شان و جایگاه پارلمان و دولت محلی به سطح اراده قانون‌گذار اساسی وجود داشته باشد تا شاهد افزایش اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول