اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پاسخ شهرداری به دادستان اصفهان: فقط سگ‌های ولگرد را می‌گیریم

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: رهاسازی در محل زنده گیری شده به جهت مبارزه طبیعی با چرخه غذایی دیگر حیوانات، در مرحله آخر انجام و برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری و تزریق دارو به صورت رایگان به افراد واجد شرایط واگذار می‌شوند.

پاسخ شهرداری به دادستان اصفهان: فقط سگ‌های ولگرد را می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین امیری ظهر امروز در جلسه هماهنگی معاونت خدمات شهری با اشاره به ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست اظهار کرد: در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان، 15 اکیپ به منظور شناسایی حیوانات بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند و یک اکیپ مسؤولیت جمع‌آوری حیوانات از کلیه مناطق را به عهده دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حیوانات بی‌سرپرست پس از شناسایی، زنده‌گیری می‌شوند و در یک فرایند مشخص اقدامات لازم صورت می‌گیرد، پس از زنده‌گیری و تشکیل پرونده برای حیوانات بی‌سرپرست برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: سپس به منظور انگل زدایی به آن‌ها آمپول تزریق می‌شود، بعد از شست‌وشو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و عقیم‌سازی و نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.

امیری در خصوص رهاسازی در محل زنده گیری شده تصریح کرد: رهاسازی در محل زنده گیری شده به جهت مبارزه طبیعی با چرخه غذایی دیگر حیوانات، اقدامی است که در مرحله آخر انجام می‌شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری و تزریق دارو به صورت رایگان به افراد واجد شرایط واگذار می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقدامات دیگری نیز در راستای ساماندهی حیوانات بی‌سرپرست چون تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ‌های ولگرد و زنده‌گیری آن‌ها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهرها در این زمینه مشاوره می‌دهد.

امیری درباره ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست تصریح کرد: با اداره محیط‌زیست اصفهان، جهت زنده‌گیری گونه‌های جانوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی  و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان کرد: به منظور احداث مرکز عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد 10 هزار متر زمین در اطراف اصفهان در نظر گرفته شده است و به زودی این مرکز که دومین مرکز نگهداری از این حیوانات است، راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: در سال 97 مبلغ دو میلیارد و 145 میلیون و 700 هزار ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و 50 میلیون و 967 هزار ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست هزینه شده است.

امیری عنوان کرد: با هزینه‌های جمع‌آوری‌شده دو هزار و 993 قلاده سگ، زنده گیری شده و سگ‌هایی که بی‌سرپرست بوده‌اند پس از زنده گیری مدیریت و ساماندهی شده‌اند.

به گزارش فارس، شامگاه شنبه 2 بهمن ماه در شهرک نگین اصفهان زنی باردار و همراهانش مورد حمله سگ خانگی قرار می‌گیرند؛ بر اثر این حادثه احتمال زایمان زودرس نوزاد در هشت ماهگی وجود دارد.(اینجا بخوانید)

اصفهانی، دادستان اصفهان در این باره به خبرنگار فارس گفت: پیش از این به شهرداری و نیروی انتظامی اعلام کرده بودیم که باید از سگ‌گردانی جلوگیری و با آن برخورد کنند و شهرداری موظف است در مکان‌های عمومی که احتمال آسیب رساندن سگ به انسان وجود دارد برای پیشگیری از وقوع جرم ممنوعیت ورود سگ را با نصب تابلوهایی اعلام کنند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/63095/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول