اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هاشمی: با راه‌اندازی هر خط مترو 10 هزار اشتغال ایجاد می کنیم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی هر خط مترو می‌توانیم برای 10 هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم، گفت: درخواست شورای شهر ادامه روند ساخت مترو در پایتخت است.

هاشمی: با راه‌اندازی هر خط مترو  10 هزار اشتغال ایجاد می کنیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در مراسم افتتاح 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 مترو اظهار داشت: 4 دستگاه TBM یا دستگاه تونل‌کن در تهران برای توسعه مترو داریم که یکی از آنها به اسلام‌شهر منتقل شده این دستگاه‌ها بسیار گران هستند و قیمتی حدود 25 میلیون دلار دارند.

وی افزود: 100 میلیون دلار دستگاه تونل‌کن در پایتخت داریم و علیرغم اینکه این دستگاه‌ها روزانه می‌توانند 15 تا 25 متر تونل حفر کنند حتی یک متر این کار از طریق آنها انجام نمی‌شود و لازم است از این سرمایه‌گذاری حتماً استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: برای تهران 12 خط مترو، 460 کیلومتر مترو و  256ایستگاه در نظر گرفته شده و باید روند توسعه مترو ادامه یابد تا به این دستاورد برسیم.

هاشمی گفت:‌از محل تبصره 18 می‌توان برای اشتغال و تولید اقدام کرد و از این تبصره دولت برای مترو پول پرداخت می‌کند. از طرفی هر خط مترو می‌تواند سبب اشتغال 10هزار نفر شود.

وی بیان داشت:‌خواسته شورای شهر و حمل و نقل شورا ادامه روند ساخت مترو است و باید مصوبات را برای توسعه خطوط مترو و افزایش آن تا 12 مورد انجام گیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: 4 کارخانه واگن‌سازی می‌توانند از محل تبصره 18 برای تولید واگن پول دریافت کنند و ظرفیت‌های آن در کشور وجود دارد.

وی به سفر 20 سال پیشش به چین اشاره کرد و گفت: در آن زمان چینی‌ها تنها 1.5 متر خط مترو داشتند و زمانی طولانی‌ترین مترو از آن لندن بود و پر مسافرترین مترو برای شهر مسکو همچنین پرایستگاه‌‌ترین مترو نیویورک بود و ما هم زیباترین را مترو تهران می‌دانستیم.

هاشمی بیان داشت: ولی الان مترو پکن همه این ویژگی‌ها را دارد و 600کیلومتر در 20 سال در پکن مترو ساخته شده و اکنون 20 میلیون سفر در روز انجام می‌گیرد و رکورد 13 میلیون سفر را دارد همچنین قرار است هزار کیلومتر مترو و 18 میلیون سفر در روز را در مترو پکن رکورد بزنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما باید تلاش کنیم که سرعت متروسازی را بالا ببریم چرا که چین کشوری فقیر با سرانه زیر هزار دلار به این موفقیت دست یافته و ما سرانه بین 2 هزار تا 5 هزار دلار داریم پس می‌توانیم این اقدامات را انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول