اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس عراقی: توافقنامه امنیتی بغداد و واشنگتن عامل اصلی حمله به الحشد الشعبی است

یک کارشناس عراقی اعلام کرد که بغداد برای حمایت از حریم هوایی خود، توافقنامه امنیتی راهبردی را با آمریکا به امضا رساند، ولی عقلانی نیست که آمریکا پهپادهای اسرائیلی را نبیند که الحشد الشعبی را بمباران می‌کنند.

کارشناس عراقی: توافقنامه امنیتی بغداد و واشنگتن عامل اصلی حمله به الحشد الشعبی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البصری» کارشناس مسائل مربوط به سازمان «الحشد الشعبی» عراق، علت حملات اخیر به مواضع و انبارهای الحشد را بررسی کرد.

البصری در جریان برنامه «المناوره» (رزمایش) که از شبکه خبری «السومریه» پخش می‌شد، اعلام کرد که «اگر نظریه حمله اسرائیل به الحشد الشعبی، صحت داشته باشد، نشانگر این است که آمریکایی‌ها در حمایت از حاکمیت عراق، صادق نیستند».

وی تصریح کرد که «ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا] و نیروهای آمریکایی، مسئولیت حمله پهپادها به الحشد را بر عهده دارند».

این کارشناس عراقی تصریح کرد که عراق برای حمایت از حریم هوایی خود، توافقنامه امنیتی راهبردی را با آمریکا به امضا رساند، «ولی آیا عقلانی است که [آمریکا] پهپادهای اسرائیلی را نبیند که الحشد را بمباران می‌کنند».

البصری بر این باور است که «توافقنامه راهبردی [عراق] با آمریکا، مهمترین عامل حمله پهپادهای به الحشد الشعبی است».

وی همچنین بر لزوم ارتقای سامانه نیروی هوایی عراق و خرید مدرن‌ترین سامانه‌های دفاعی تأکید کرد.

توافقنامه راهبردی بین عراق و آمریکا در سال 2008 به امضا رسید. این توافقنامه متضمن تعیین دستورات و مؤلفه‌های اصلی است که «حضور موقت نیروهای نظامی آمریکا در عراق، فعالیت و خروج آنان از این کشور را سازماندهی می‌کرد».

بر اساس این توافقنامه باید همه نیروهای آمریکا تا 31 دسامبر سال 2011 از همه خاک عراق خارج می‌شدند (جزئیات بیشتر).

این در حالی است که فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار یکشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که دو نفر از نیروهای لشکر 45 الحشد در جریان بمباران دو پهپاد، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول