اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکاپوی احزاب ایتالیایی برای جلوگیری از نخست‌وزیری سالوینی

پس از استعفای نخست‌وزیر ایتالیا، احزاب این کشور در تکاپو هستند تا پیش از موعد مقرر دولت جدید تشکیل داده و از نخست‌وزیری رهبر راست‌گرایان افراطی ممانعت کنند.

تکاپوی احزاب ایتالیایی برای جلوگیری از نخست‌وزیری سالوینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مذاکرات حزب «جنبش ۵ ستاره» و حزب «دموکراتیک» ایتالیا برای تشکیل دولت پیش از اتمام موعد مقرر، در حالی صورت می‌گیرد که «متئو سالوینی» رهبر حزب راست‌گرای «لیگ» امید دارد با برگزاری انتخابات زودهنگام، مقام نخست‌وزیری را تصاحب کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «نیکولا زینگارتی» رهبر حزب دموکراتیک روز یکشنبه، به پیشنهاد «لوئیجی دی‌مایو» رهبر حزب جنبش ۵ ستاره برای انتصاب مجدد «جوزپه کونته» نخست‌وزیر مستعفی ایتالیا، اعتراض کرد.

کونته روز سه‌شنبه هفته گذشته استعفای خود را اعلام کرد تا به دولت ائتلافی نامتجانس تشکیل شده از دو حزب جنبش ۵ ستاره و حزب لیگ، خاتمه دهد. او روز شنبه در حاشیه نشست گروه ۷ گفت قصد ندارد دوباره نخست‌وزیر شود و دولتی که از دو حزب لیگ و جنبش ۵ ستاره تشکیل شده باشد را رهبری نخواهد کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، سالوینی با هدف برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب خود را از دولت ائتلافی خارج کرد و ایتالیا را وارد بحرانی سیاسی کرد.

«سرگئی ماتارلا»، که مسئول اعلام انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات است، روز سه‌شنبه را به‌عنوان آخرین مهلت برای تشکیل دولت جدید و اعلام نخست‌وزیر جایگزین تعیین کرده است.

سالوینی که دارای تفکرات راست‌گرایانه و افراطی است تمایل دارد کشتی‌های نظامی و گشت‌های هوایی در مرزهای ایتالیا مستقر کند تا مانع از ورود پناهجویان به ایتالیا شوند. از این رو، سیاست‌های وزیر حمل و نقل و وزیر دفاع ایتالیا که عضو لیگ ۵ ستاره هستند، تضاد زیادی با خواسته‌های سالوینی دارد و او به دنبال بیرون کردن آن‌ها از دولت است.

در حالی که حزب لیگ اکثریت پارلمان ایتالیا را در اختیار دارد و مدعی است در صورت برگزاری انتخابات جدید می‌تواند دولت را قبضه کند، بر اساس نظرسنجی‌ها، حزب ۵ ستاره با کاهش تعداد کرسی مواجه است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول