اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تئاتر خیابانی بدون واسطه با مردم مرتبط است/وعده‌های توخالی مسئولان به مردم در تئاتر

هنرمند کارگردان مریوانی عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که می‌توانیم در نمایش‌های خیابانی به مردم یادآوری کنیم، خنده واقعی، متظاهر نبودن، صداقت، عدم فاصله گرفتن از عزیزان و وعده‌های توخالی مردم به هم و مسئولان به مردم است.

تئاتر خیابانی بدون واسطه با مردم مرتبط است/وعده‌های توخالی مسئولان به مردم در تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، یکی از نمایش‌هایی که در چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امسال اجرا می‌شود، نمایش «سانتی متر» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی از مریوان است.

حسینی درباره این نمایش در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: این نمایش به یک موضوع اجتماعی درباره فاصله بین خانواده‌ها، پدر و مادر و فرزندان اشاره دارد و مطرح می‌کند که اگر ما این فاصله را نشناسیم بیشتر از هم جدا خواهیم شد. این  داستان را با نوشتن وصیت پدر یک خانواده به صحنه می‌آوریم.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های مردم به هم، مردم و مسئولان به یکدیگر در این نمایش در قالبی کمدی آمیخته با درام ارائه شده است، گفت: خیلی از وعده‌هایی که در زندگی روزانه ما به یکدیگر می‌دهیم هیچگاه عملی نمی‌شوند، همینطور وعده‌های مسئولان به ما هم همینطور است.

حسینی اظهار داشت: نتیجه همه این بی‌اخلاقی‌ها، فاصله گرفتن‌ها و عدم اطمینان و صداقت با یکدیگر بحران اجتماعی می‌شود که خیلی از اینها را در جامعه شاهد هستیم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر با بیان اینکه دغدغه شان از اجرای این نمایش این بوده که بتوانند طی چند دقیقه هم که شده مردم را به فکر فرو ببرند، افزود:یکی از اجراهای ما شب گذشته و یکی نیز امشب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از سال 82 در جشنواره تئاتر مریوان شرکت کرده و 10 بار هم در جشنواره فجر حضور داشته و بنابراین هم کار خیابانی و هم صحنه‌ای داشته است، افزود: اولویتم کار تئاتر خیابانی است یعنی همه مرا با نام هنرمند خیابانی می‌شناسند. احساس می‌کنم تئاتر خیابانی بدون واسطه با مردم ارتباط مستقیم دارد و می‌تواند در حوزه آموزش و مسائل فرهنگی و مشکلات مردم ورود کند.

وی در ادامه افزود: قطعا ما در کارهای خیابانی نیاز به بخش‌های طنز هم داریم بنابراین در ابتدای نمایش کار را با موسیقی شاد محلی آغاز می‌کنیم و سپس این پرسش را در داستان مطرح می‌کنیم که چرا واقعیت امروز جامعه زندگی مردم آمیخته با غم است تا شادی و چرا شادی‌ها ظاهری شده و مردم تظاهر به شادی می‌کنند درحالیکه واقعیت زندگی‌شان اندوه است.

وی در پایان گفت: این نمایش دارای دو بازیگر مختار محمدی و سامان خلیلی است و اینها در طول نمایش با 10 بازیگر در تعامل با مردم ارتباط برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول