اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عبدالمهدی: عملیات «اراده پیروزی» رابطه بین حشدالشعبی و نیروهای امنیتی را تقویت می‌کند

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اهمیت عملیات «اراده پیروزی» در همگرایی بین نیروهای نظامی و امنیتی عراق، تصریح کرد این عملیات باعث افزایش هماهنگی بین آنان خواهد شد.

عبدالمهدی: عملیات «اراده پیروزی» رابطه بین حشدالشعبی و نیروهای امنیتی را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که تسلط بر مناطق بیابانی الانبار در غرب عراق از نظر امنیتی، دشواری ندارد.

عبدالمهدی صبح امروز یکشنبه وارد استان الانبار شد تا بر سیر مرحله چهارم عملیات «اراده پیروزی» نظارت داشته باشد و نشست امنیتی را در این خصوص برگزار کرد.

شبکه خبری «الفرات» به نقل از نخست وزیر عراق گزارش داد که «عملیات اراده پیروزی، دو سال پس از پیروزی در برابر داعش، بسیار اهمیت دارد».

وی ادامه داد: «اهمیت این عملیات در تداوم و تقویت روابط بین نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و هماهنگی بین آنهاست؛ گذشته از هماهنگی بین نیروهای امنیتی و شهروندان که در واقع، سنگ بنای تمامی موفقیت‌های امنیتی است».

عبدالمهدی همچنین اعلام کرد، باید این عملیات تکرار شود تا «میزان آمادگی نیروهای ما در ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و پیشمرگه مشخص شود و سطح آمادگی نیز حفظ گردد».

نخست وزیر عراق درباره وضعیت امنیتی استان الانبار هم خاطر نشان کرد که باید برای برقراری کامل امنیتی از تکنولوژی‌های مدرن استفاده کرد.

وی ضمن تشکر از تلاشهایی که برای موفقیت در این عملیات صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد که این عملیات، با موفقیت به پایان برسد و به داعش اجازه داده نشود که مجددا سازماندهی شود.

سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات مشترک عراق شنبه (روز گذشته) با تأکید بر اینکه اهداف مرحله سوم عملیات «ارادة النصر» به طور کامل محقق شد، از آغاز مرحله چهارم این عملیات خبر داد.

به گفته وی در این عملیات تمامی بیابان وسیع الانبار و برخی مناطق مشخص شده دیگر، از بقایای تروریست‌های داعش پاکسازی خواهد شد. در این عملیات فرماندهی عملیات الجزیره، فرماندهی عملیات الانبار، نیروهای عشایر و فرماندهی الحشدالشعبی در استان الانبار و نیروهای پلیس مشارکت دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول